نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی، بخش زیادی از جریانات و رخداد‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرد، گفت: باید از همه حرکت‌های رسانه‌ای در مسیر شاخص‌سازی مشهد بهره گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید رسانه‌ای با محور سیره رضوی، گفت: تولیدات رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی به عنوان یک جریان مداوم باید شکل بگیرد نه مقطعی.

او درباره اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) افزود: مشهدالرضا (ع) ام‌القری جهان اسلام محسوب می‌شود و طراز بالایی در میان کلان‌شهر‌های دنیا از سویی و شهر‌های مذهبی دنیا از سوی دیگر دارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از همه حرکت‌های رسانه‌ای در مسیر شاخص‌سازی مشهد بهره گرفت افزود: در شرایط فعلی، بخش زیادی از جریانات و رخداد‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرد. شمشیر دولبه فضای مجازی هم می‌تواند زمینه‌ساز فرصت باشد و هم اگر با آگاهی و سواد رسانه‌ای به این عرصه ورود نکنیم، زمینه‌ساز تهدید است.
 
قاضی زاده با اشاره به رویکرد فرصت‌محور به جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) بیان کرد: در سال‌های اخیر، حرکت‌های خوبی در سطح رسانه‌ای با محوریت مشهد و امام رضا (ع) صورت گرفته، اما کافی نبوده است.

بیشتر بخوانید

او با اشاره به اینکه هر حرکت رسانه‌ای که امام رضا (ع) را در بطن و متن خود قرار دهد مبارک است تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای، باید به کمی‌سازی آثار نیز منجر شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به این معنا که در نتیجه این فراخوان و برگزاری جشنواره، باید آثار متعددی با محوریت سیره رضوی تولید شود و در اختیار سیاست‌گذاران جشنواره قرار گیرد تا به اقتضای شرایط، بتوانند از تولیدات بهره بگیرند.

قاضی زاده با اشاره به اینکه این جشنواره باید خوراک رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی را برای مدتی مشخص تأمین کند اظهار کرد: تولیدات رسانه‌ای نباید به این سطح متوقف شود. در واقع، با توجه به گستره سیره رضوی از سویی و طیف وسیع علاقه‌مندان به حضرت از سوی دیگر، باید به عنوان یک جریان مداوم زمینه بازتولید رسانه‌ای مهیا شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در یک فاز میان‌مدت، جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) باید از حیث تولید آثار به یک برند تبدیل شود و کم‌کم دامنه تعریف و اثرگذاری خود را در فراسوی مرز‌ها نیز جست‌وجو کند.
 
منبع؛ آستان نیوز
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.