سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد

سناتور مستقل آمریکایی از تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور حمایت کرد و گفت که دانشجویان بنا به دلایل درست به حمایت آمریکا از اسرائیل اعتراض می‌کنند.

سندرز این سناتور ایالت ورمونت پنجشنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان اظهار کرد که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا درست می‌گوید که ما خواهان تظاهرات خشونت‌آمیز نیستیم. ما اصلا یهودستیزی و اسلام‌هراسی و هیچ یک از اشکال تعصب را تحمل می‌کنیم.

وی افزود: اما مهم است که درک کنیم که آنها (دانشجویان) به این دلیل اعتراض نکرده‌اند که حامی حماس هستند. آنها به این دلیل اعتراض کرده‌اند که از اقدام دولت اسرائیل در غزه خشمگین هستند.

سندرز تاکید کرد: معترضان نمی‌خواهند شاهد ادامه وضعیتی باشند که در آن ۱۱۰ هزار فلسطینی یعنی حدود پنج درصد از جمعیت آنها کشته یا زخمی شده‌اند.

این سناتور مستقل اظهار کرد که صد‌ها هزار کودک فلسطینی با دلیل امتناع اسرائیل از اعطای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه، با گرسنگی مواجه هستند.

وی یادآوری کرد که دوسوم ساختمان‌های غزه و تمام زیرساخت‌های غیرنظامی نابود شده یا خسارت دیده‌اند و سیستم‌های آب و برق و آموزشی نابود شده‌اند و تمام دانشگاه‌ها بمباران شده‌اند.

سندرز گفت: به همین دلیل مهم است که درک کنیم که چرا این افراد جوان (دانشجویان) تظاهرات کرده‌اند. آنها بنا به دلایل درست به ادامه حمایت کمک نظامی و مالی از دولت راستگرای افراطی نتانیاهو که در جنگی ویرانگر با مردم فلسطین قرار گرفته‌اند، اعتراض کرده‌اند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد، اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چهره واقعی مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر مشخص شده است
پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است.
اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.
بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.
پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
هراس دیوانه‌وار رهبران رژیم صهیونیستی و آمریکا در سرکوب و دستگیری اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی این حقیقت را بیش از پیش آشکار می‌کند که فلسطین امروز به ترازوی نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده و به سرعت در حال برملا کردن داعیه‌های دروغین حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و تساوی انسان‌ها در بین همه اقشار دنیا بخصوص جمعیت اساتید و دانشگاهیان است. دیر یا زود مظلومیت غزه زورمندان غربی را به زیر خواهد کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیدوارم خداوند سندرز را به راه راست هدایت کند ، بلاخره توی رژیم شیطانی امریکا یکی پیدا شد و حرف حق زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیست ها جنایتکار و هم تروریست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار ومزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
و در سایه سکوت بی شرمانه مدعیان حقوق بشر خیانتکار، سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار نزدیک به دو هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر آمریکا دستگیر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا دانشحویان طرفدار حماس هستند این آقای خنثی که عمری انتقادکرده و توی سرش زده اند و حق انتخاباتیش را خورده اند میخواهد کار امریکا از اینکه هست خرابتر نشود. او هم نماینده قشردیگری از یهودیان است. اگر بجای ده متر دم یک سانت شاخ داشت به یک حایی میرسید.
آخرین اخبار