افزایش مناسبات سنگال و گیلان در حوزه کشاورزی

سفیر سنگال در ایران گفت: مناسبات این کشور و گیلان در حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد.

«سالیو نیانگ دینگ»، سفیر سنگال در جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی گیلان گفت: طبق نیازسنجی‌های انجام شده کشورمان به استان‌ها سفر کرده و رایزنی‌های لازم را برای توسعه همکاری و مناسبات مشترک انجام می‌دهیم.

او افزود: پس از ۱۰ سال کمیسیون مشترک میان ایران و سنگال در دسامبر (دی ماه) گذشته برگزار و تصمیمات مهمی در بخش‌های مختلف کشاورزی اتخاذ شد که نتیجه آن سفر ۳ گروه اقتصادی از سنگال در بخش‌های دامداری، پرورش ماهی و مکانیک به ایران بود که انجام و از مناطق بسیاری بازدید کردند.

سفیر سنگال با اشاره به حضور و بازدید رئیس اتاق بازرگانی کشورش از غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های هدف برای توسعه روابط تجاری ما است و طی ۳ سال گذشته گرو‌های تجاری مختلفی از ۲ کشور بازدید داشتند و در این راستا زمینه‌های سرمایه گذاری‌های زیادی بین دو کشور بررسی و پیگیری شد.

او هدف از سفر خود به گیلان را توسعه همکاری و ارتباط بیشتر با تجار و بازرگانان گیلان اعلام کرد و گفت: سفر به استان‌ها موضوعی است که همیشه پیگیری می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف را بشناسیم.

به گفته سفیر سنگال در ایران، وزیر کشاورزی این کشور با نگارش ۲ نامه به دنبال بسط همکاری‌ها و روابط در بخش کشاورزی است تا با برگزاری جلسات بیشتر راه‌های بهتر و مستحکم تری برای برقراری ارتباط بیشتر پیدا کند.

 گسترش روابط تجاری گیلان با افتتاح ریل راه آهن رشت - کاسپین

قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان هم گفت: گیلان استانی سرسبز و برخوردار از آب و هوای دلنشین است، حدود ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود که طبیعی‌ترین چای دنیا است، همچنین این استان با کیفیت‌ترین برنج دنیا، سالم‌ترین و لذیذ‌ترین زیتون جهان، بیشترین تولید کیوی، ۲۲ نوع دمنوش، محصول بادام زمینی، ۵ گمرک و ۳ بندر دارد.

او افزود: با افتتاح ریل راه آهن رشت - کاسپین به ریل سراسری روابط تجاری بین ۲ کشور گسترش بیشتری خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان همچنین با اشاره به روابط تجاری مطلوب استان گیلان با اوراسیا تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدی ایران در کشور‌های آفریقایی تجارت فرا سرزمینی دارند که امیدواریم در این زمینه با کشور سنگال هم این همکاری‌ها را بسط دهیم و در سفر بعد به این استان تجار کشور سنگال با تجار گیلانی جلساتی برگزار کنند.

سفیر سنگال در سفر به گیلان از ۲ کارخانه در رشت و یک کارخانه در لاهیجان بازدید می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.