هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی جهت خرید تجهیزات پزشکی در سنقر و کلیایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طی ۲ سال گذشته اقدامات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سنقر و کلیایی صورت گرفته و ۲۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات پزشکی در این شهرستان هزینه شده است.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی که در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد، گفت : تخت‌های بیمارستان سنقر به ۱۱۶ تخت افزایش یافت و در همین راستا چارت سازمانی به نسبت تخت‌های مصوب ارتقا خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان این شهرستان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال راه اندازی شده است، اضافه کرد: دستگاه‌های دیالیز نیز تعمیر شده و مشکلی در ارائه خدمت ندارند.

وی با بیان اینکه با تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار، سرور بیمارستان تقویت شد، افزود: همچنین HIS بیمارستان (سیستم اطلاعات بیمارستان) نیز بروز رسانی شده است.

محمدی تکمیل پایگاه فوریت‌های محور «خانقاه» را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: یک دستگاه آمبولانس نیز در آینده‌ای نزدیک به این پایگاه تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته تعداد ۴۰ نفر نیروی انسانی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: همچنین پذیرش ۱۱ نفر بهورز در مرحله گزینش و پنج نفر نیروی مراقب سلامت در حال بکارگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی و رفاهیات دانشگاه، (تامین یا تعمیر) دستگاه اتوآنالیز بیمارستان، رسیدگی به وضعیت کمبود پزشک متخصص زنان و جراحی، بکارگیری سه پزشک عمومی جدید و دندانپزشک طرحی در این شهرستان را از مهمترین مواردی دانست که در کوتاه‌ترین زمان مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

محمدی طرح سلامت خانواده را یک موضوع مهم برای سلامت مردم عنوان کرد که به زودی در شهرستان اجرایی خواهد شد و توضیح داد که در این طرح هر یک هزار و۵۰۰ نفر جمعیت، تحت پوشش یک مراقب سلامت قرار می‌گیرند و هر سه هزار نفر یک پزشک خانواده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، بیماریابی‌های غیرواگیر افزایش و با شناسایی و درمان به موقع، عوارض بیماری‌ها کاهش یافته و سطح سلامت جامعه افزایش پیدا می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار