برگزاری دومین همایش بزرگ «مثل شمع» در اداره کل اوقاف و امور خیریه تبریز

همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم دومین همایش بزرگ «مثل شمع» با تجلیل از استادان و مربیان قرآن کریم به همت جامعه القرآن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم با بیان اینکه شهید مطهری با آثار ارزشمندخود در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد گفت: تمامی تالیفات ایشان جوابگوی نیاز‌های جامعه بوده و است واگراین اثار را مطالعه کنید می‌بینید که بعد از رویکرد فلسفی به رویکرد قرانی روی می‌اورد.

حجت الاسلام حسینی معلمی را مسیر و رسالت رستگاری شهید مطهری دانست و افزود: مسیر زندگی شهیدمطهری سال‌ها مجاهدت و معلمی و تزکیه با قامت برافراشته بود.

وی تصریح کرد: هزینه کردن برای بخش فرهنگ جامعه سرمایه گذاری است و باید مقام معلمی را ارج نهاد و جایگاه انرا هم سنگ پیامبران بدانیم.

قائم مقام مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) نابغه قرآنی جهان اسلام گفت: خداوند متعال در قران کریم می‌فرمایدشایسته است که شما خداشناس باشید و برای خدا کار کنید بواسطه مطالبی که از کتاب اسمانی اموختید مردم را بهسوی خدا دعوت کنید.

 حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی با تاکید بر اینکه پس از حفظ قرآن وظیفه ما این است که درمعانی آیات آن تفکر و تدبر نماییم گفت:نوع خواندن ما و نوع استنباط‌های ما از قرآن خیلی مهم است اینکه به آن عملکرده و در زندگی خود جاری کنیم.

در پایان مراسم ضمن تجلیل از مربیان و استادان قرآنی، از نسخه ترتیل صوتی قرآن کریم با قرائت "سینا طباخی" قاری ممتاز بین‌المللی رونمایی شد.

گفتنی است سینا طباخی متولد ۱۳۷۹ تبریز است که در یازده سالگی حفظ قرآن کریم را در ۲۲ ماه به پایان رساند و رتبه نخست مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ را کسب کرد.

برچسب ها: روزمعلم ، شهیدمطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار