آموزش و پرورش زیربنای توسعه پایدارجامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار جامعه عنوان کرد‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با جمعی از معلمان منتخب و برگزیده و تعدادی از اعضای عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا به مناسبت روز معلم گفت: معلم‌ها در تمام دوران زندگی مل نقش ارزشمندی داشتند، اما در دوران شیوع کرونا در خط مقدم آموزش قرار گرفتند تا رسالت خود را اجرایی کنند، چون نقش بنیادی در پرورش شخصیت دانش آموزان دارند و می‌توان گفت زیربنای توسعه پایدار هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است.

او ضمن تبریک روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری افزود: دشمن می‌دانسته چه کسی را از ما بگیرد، چون از تفکر شهید، ایده و اندیشه وی میترسید، چون می دانست که تفکرات ایشان چقدر در جامعه اثر گذار است به همین دلیل ایشان را به شهادت رساند.

او گفت:باید قدردان معلمان عزیز باشیم، علی الخصوص معلمان ابتدایی ما که پایه اصلی یک انسان را در دوران تعلیم و تربیت پایه‌گذاری می‌کنند، همچنین مهمترین مصادیق تعظیم و تکریم معلمان این است که در کلاس درس آن‌ها حاضر شده و به علاوه بر یادگیری درس، از آداب و رسوم و اطلاعات غیر درسی آن‌ها نیز بهره‌مند شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های معلم شایسته از نظر دین اسلام اخلاص، عدالت، تواضع و عمل به وعده‌ها و گفته‌های آن معلم است چرا که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه فعالیت‌های عقیدتی در سپاه بسیار مهم است و نقش نیرو‌های مسلح در جامعه انقلابی ایران بسیار بزرگ است افزود: اگر سپاه بتواند همیشه نیرو‌های تحت امر خود را پا در رکاب از لحاظ اعتقادی سیاسی و دفاعی پا در رکاب نگه دارد، نتیجه اش عزت و اقتداری است که اینک می‌بینیم، همچنین سپاه باید بیشتر از همیشه از مسائل سیاسی آگاه باشد، انتخاباتی که در پیش رو داریم کارکنان سپاه باید با بصیرت‌ترین افراد جامعه باشد که نمونه بارز آن شهید حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان فرمانده، مدیر و مدبر و نیز به عنوان دیپلمات دنیا را تکان داد و برای اسلام و برای جلوگیری از آتش جنگ در دنیا تاثیر گذار بود.

حجت الاسلام سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با ارایه گزارشی نیزگفت:سالروز شهادت استاد مطهری در سپاه بعنوان روز عقیدتی و سیاسی نام گرفته و به همین جهت تفکرات این شهید در سپاه و بسیج جا افتاده است و توانسته رویش‌های بزرگی در انقلاب اسلامی بوجود بیاورد.

 پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان  هچنین گفت: تمام تلاش و هپت خود را در آموزش و پرورش استان بکار گرفتیم تا ۷۵۰ هزار نو آموز و دانش اموز در ایام شیوع کرونا از آموزش و تجصل باز نماند.

در پایان مراسم از کتاب ایران اسلامی در مسیر تولید رونمایی و از معلمان برگزیده تجلیل شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.