بازگشت ۱۵ زندانی به آغوش خانواده

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای امسال ۱۵ زندانی غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

 سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به همراه کارکنان این ستاد مردمی با حضور در دفتر حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس کل جدید دادگستری استان یزد به ارائه گزارش و عملکرد ستاد دیه استان پرداخته و برنامه‌های فرهنگی و اجرایی این ستاد را تشریح کرد.

وی با اشاره به آزادی ۱۸۵ زندانی غیر عمد در سال گذشته گفت: یکی از بزرگترین اهداف این ستاد آزادی زندانیان غیرعمد است که سرپرست خانوار بوده و هیچ گونه اموالی را از خود نداشته و بنا به دلایل غیرعمد همانند نوسانات بازار درگیر موضوع زندان شده اند.

عظیمی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۵ زندانی غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده که مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان بود. مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در قالب پذیرش اعسار، آورده مددجو و گذشت رضایت مندانه از شکات تامین شده و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان این تعداد زندانی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی اظهار داشت: ستاد دیه استان یزد همواره در کلیه مناسبت‌ها اقدام به برگزاری پویش‌های آزادی زندانیان می‌کند که بسیاری از این پویش‌ها در سطح کشور اولین بار بوده و به عنوان استان برتر در خصوص برگزاری این پویش‌ها از آن نام برده می‌شود.

عظیمی تصریح کرد: در تلاشیم تا به مناسبت دهه کرامت از میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد باسعادت امام رضا (ع) با اجرای پویش بخشش کریمانه، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان‌های استان فراهم کنیم.

حجت الاسلام طهماسبی نیز تحقیقات به صورت گسترده و دقت در پرونده‌های مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی را یکی از مهمترین اقدامات دانست و گفت: با همکاری قضات دادگستری و اعضای هیئت امنا و گروه تحقیق این ستاد باید شرایط مددجویان مورد بررسی جدی و دقیق قرار گیرد.

وی بررسی درخواست و پذیرش اعسار کلیه مددجویان مشمول کمک این ستاد را یکی از مهمترین عوامل آزادی برشمرد و به پیگیری این موضوع نیز تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار