تخریب قنات‌های بافق در اثر سیل اخیر

رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: در اثر سیلاب و بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۰ حلقه قنات در بافق تخریب شد.

عسکری رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: قنات یمامه یکی از شاخه‌های قنات هنیه بافق از قدیمی‌ترین قنات‌های این شهرستان است که نقش مهمی برای رونق کشاورزی و محصولات کشاورزی دارد.

او افزود: با اعلام تخریب از سوی کشاوزان، کارشناس جهاد کشاورزی بافق با حضور در حوزه قنات، خسارات وارده را بررسی کرد.

عسکری گفت: با همکاری بخشداری مرکزی و برخی از نهاد‌های مربوطه در تلاش هستیم این خسارت جبران و دوباره قنات یمامه جاری شود.

رحیم پور بخشداری مرکزی بافق هم افزود: با وجود اینکه این قنات در حوزه روستایی نیست، اما بنا به دستور فرماندار شهرستان مقرر شد مبلغ ۲ میلیارد ریال برای لایروبی و روان سازی در این قنات، با انجام تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی، انجام شود.

کشاورزان این منطقه با گلایه از برخی مسئولان گفتند: بار‌ها قبل از اخطار‌های هواشناسی از مسئولان درخواست کرده ایم چاره اندیشی کنند، اما اقدامی نشد.

آنها عنوان کردند: وجود جاده آسفالته شهرداری، ترمیم ناقص کانال خط انتقال گاز، سیلاب‌ها را سرگردان و به قنات هدایت کرده است و از مسئولان شهرداری خواستیم تا این موضوع را بررسی کنند، اما نبودن در حریم شهر را بهانه کردند.

کشاورزان گفتند: مسئولان باید راهکاری برای تکرار نشدن این خسارت بیاندیشند و با اقدامات لازم، قبل از سیل و باران از خسارت به این قنات جلوگیری کنند.

آنها گفتند: در حال حاضر و در این بارندگی‌های اخیر به بیش از ۱۰ حلقه چاه این قنات خسارت وارد شده که پر از گل و لای است.

کشاورزان بیان داشتند: محصولاتشان در حال خشک شدن است و پرداخت خسارت‌ها برای لایروبی باید به موقع انجام شود؛ البته در حال حاضر خوشان با کمک‌های مردمی در حال لایروبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار