۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که تمامی آن‌ها بدون منابع مالی متقاضی و بانک‌ها در حال انجام است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بانکها راحت وام نمیدن برای رهن خانه . واینکه دولت زمین رایگان به مستأجران نمیدهند.ومستاجران کانکس نصب کنند.قیمت اجاره خانه برای مردم از۹میلیون تومان کمتر نیست. دستم به دامنتان????
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۰۸:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مددجویان نهادهای حمایتی که آورده ندارد حتی اگر زمین هم به آنها واگذار شود قدرت ساخت آن را نخواهد داشت و چه بسا شنیده می شود مجبور به فروش آن می شوند . یعنی پولدارها اقدام به خرید این زمینها می کنند و بدون مسکن دوباره بدون مسکن می ماند این سیاست شماست . تا آزاد سازی وام مسکن متقاضی باید بیش از 100 میلیون آورده داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا اخبار نمیزارید یسنا رو یه پلیس با سگش پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟
چرا فراجا اینقدر مظلومه؟؟؟
هلال احمر به اسم خودش زد در صورتی که به پلیس پیداش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا مسکن مهر فاز ۷ هشتگرد بدین که داره به موزه ایران باستان تبدیل میشه واقعا مردم سرکار گذاشتین
Italy
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا چرا آخرای کار هر رئیس جمهوری که میشه این اخبار کذب میاد بیرون جای سواله
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۲۳:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام. چرا در شهر شیراز زمین واگذار نمی شود؟
سه سال هست که منتظریم. چرا زمینهای شهر صدرا آماده نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا مکان این طرح های مسکن، ازنظر زمین شناسی و زیست محیطی ووو، کارشناسی شده هست؟ یافردا بعد ازساخت وهزینه های فراوان، می‌فهمند که درکنار گسل بود ویا درمسیر سیل ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هیچ فایده ای برای مردم نداره جز تخریب محیط زیست و منابع طبیعی کشور.خیلی از کسانی که مسکن مهر دارن چندتا خونه هم دارن در شهرها.متاسفانه بی فایده هست این همه ساخت و ساز اگر فایده ای داشت قیمت مسکن اینقدر بالا نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.
آخرین اخبار