از مرز دوغارون؛

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از طریق مرز دوغارون به کشور افغانستان صادر شد.

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.