بهره‌برداری از ۷۹ پروژه عظیم نفتی در سال ۱۴۰۳

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه کلان در جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره برداری می‌رسد و همچنین۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵  میلیارد دلار را در برنامه داریم.

جواد اوجی وزیر نفت گفت: امروز باتوجه به اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بزرگی در این دوسال و نیم آغاز دولت را شاهد بوده‌ایم.

او گفت: ما در سال گذشته شاهد رشد خوبی در بخش صنعت نفت و انرژی بوده ایم،خوشبختانه ورود صنایع پتروشیمی هم در صنعت نفت انجام شد به طوری که این صنایع سرمایه‌گذاری های خوبی در بخش های مختلف داشته‌اند.

اوجی تصریح کرد:ما به صنایعی که بازده پایین و مصرف سوخت بالایی دارند هشدار می دهیم که بهینه مصرف انرژی داشته باشند،به طوری که مصرف نامتعارف را امروز شاهد هستیم.

وزیر نفت گفت:امسال ۷۹ پروژه کلان در جهش تولید به  ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره برداری می رسد و همچنین ۵۰ پروژه جدید  به ارزش ۲۵  میلیارد دلار را در برنامه داریم و همچنین امسال رشد خوبی در حوزه نفت و گاز در کشور را شاهد هستیم. در جمع‌آوری گازی‌های مقصد ریل‌گذاری انجام شد و اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم، گفت: نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی رقم خورد و امسال انتظار می‌رود که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

او با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و جدیدی را در دو سال و نیم در دولت مردمی تکمیل کرده‌ایم و استارت پروژه‌های جدیدی زده شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد اقتصادی بخش نفت و گاز کشور بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پروژه عظیم تصفیه آب دریاوسیلاب،ایجادتالاب جهت رونق گردشگری،هم بایددرخدمت خلق الله قراربگیردبعلاوه انتقال دارایی باهواپیماهای باری.
آخرین اخبار