روستای خیرآباد به عنوان خنک‌ترین منطقه استان زنجان ثبت شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد زنجان با دمای هوای صفر درجه به عنوان خنکترین منطقه استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز دوشنبه گرمترین منطقه استان طی شبانه روز گذشته را شهر آب‌بر با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف و شرایط جوی پایدار است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا سه شنبه نیز این شرایط جوی مستقر خواهد بود،‌ یادآور شد: روز چهارشنبه هفته جاری به تدریج میزان پوشش ابرها در استان افزایش می یابد و در برخی مناطق بارش های خفیف و محلی را شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: روز جمعه این سامانه تقویت می شود و بارش های رگباری و وقوع رعد و برق در مناطق مختلف استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه نوسان قابل ملاحظه ای به لحاظ دمایی تا روز چهارشنبه نخواهیم داشت، افزود: اواخر هفته دما کاهش می یابد و هوای خنکی در استان مستقر خواهد شد.

سلطانی ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۷ درجه، ابهر هفت و ۲۶، خرمدره ۹ و ۲۵ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۵ درجه، قیدار هفت و ۲۲ درجه، سلطانیه یک و ۲۶ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.