رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل پس از شکست در ۷ اکتبر استعفا کرد

رئیس سازمان طلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» به دلیل مسئولیت ناکامی در ۷ اکتبر از سمت خود استعفا کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند.

براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اشاره کردند که پذیرفتن استعفای او فوری نخواهد بود، اما انتظار می‌رود پس از چند هفته انجام شود. او توضیح داد که در این مدت از او خواسته می‌شود تا جانشین خود را انتخاب کند و همچنین تحقیقات دیگری در مورد امان را تکمیل کند که حلیوا قبل از استعفا به رئیس ستاد ارائه خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت: الیوا صبح امروز(دوشنبه) استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

این نخستین استعفای یک مسؤول اسرائیلی از زمان جنگ است. گفته می شود نامزد اصلی که احتمالا جای هالیوا را می‌گیرد «شلومی بیندر» است که اکنون رئیس بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است.

آمیت ساعر، رئیس تیپ تحقیقاتی در بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به امان  چند روز پیش بلافاصله پس از بر عهده گرفتن مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا داد.

این در شرایطی است که از زمان وقوع طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی بین جناح‌های این رژیم، از جمله کابینه، نهاد‌های امنیتی و نهاد‌های نظامی در مورد اینکه چه کسی مسئولیت این شکست را بر عهده دارد، کشمکش ادامه دارد. 

تحلیلگران سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی انتظار دارند که این موضوع به بمبی تبدیل شود که به محض پایان جنگ منفجر می‌شود و این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به دلیل آن به دنبال طولانی کردن جنگ است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۲۰۰ کشته دادن ۳۴ هزار نفرو به عوضش کشتن استعفا هم میدن

اونوقت وزیر کشور و وزیر اطلاعات و استاندار کرمان و زاهدان بعد از اینهمه شکست اطلاعاتی و امنیتی استعفا نمیدن

واقعا شرافت اونا از مسئولای ما بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۳:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا شکست جبران ناپذیری رو تجربه می کنند. ان شالله به نابودی اسراییل منجر می شود.
Italy
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین که استعفا میدن یعنی اشتباهاتشون رو قبول کردن و فهمیدن لیاقت ندارن تو اون سمت..بعضی ها که هواپیمای خودی رو زدن چرا هنوز فرمانده هستند و در راس کار؟ مگه نباید استعفا بدن؟ آها فهمیدم حکومت اسلامیه چیزی نیست
آخرین اخبار