ترکیه رهگیری موشک‌های ایرانی را تکذیب کرد

مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه ضمن انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد در رهگیری موشک‌های ایران هیچ کمکی به اسرائیل نکرده است.

آنکارا امروز یکشنبه استفاده از رادار‌های خود را برای رهگیری موشک‌های پرتاب شده توسط ایران به سمت اراضی اشغالی در ۱۴ آوریل رد کرد.

براساس گزارش المیادین، مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه، وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور، شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعا‌های منعکس کننده واقعیت نیست.

 در این بیانیه اشاره شده است که ادعا‌های مربوط به پایگاه راداری در کوراچیک که در پی دیدار روز شنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شده بود، پیش از این از سوی مقامات رسمی مرکز ضد اطلاعات نادرست تکذیب شده بود. 

در ادامه آن همچنین تاکید شده است که این اتهامات بی اساس است و عمداً دوباره برای انتشار مطرح شده است. 

در این بیانیه آمده است: اطلاعات گرفته شده از سامانه راداری در کوراچیک جز با متحدان در چارچوب رویه‌های ناتو به اشتراک گذاشته نمی‌شود. امکان به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشور‌هایی که در ناتو هم پیمان نیستند، مانند اسرائیل، وجود ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه همیشه در کنار آرمان عادلانه برادران فلسطینی خود ایستاده و در هر شرایطی به این کار ادامه خواهد داد و بر لزوم عدم توجه به کمپین‌های اطلاعات غلط تاکید می‌کند.

نیروی هوافضا سپاه پاسداران ایران در ۱۳ آوریل از هدف قرار دادن اراضی اشغالی فلسطین با صدها موشک و پهپاد در راستای مجازات جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آسمان خودش بوده ، نمی خواسته اجازه موشک پرانی به ایران و سایر کشورها را بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رهگیری هم کرده باشه موشک مفت نداره اینا رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۰:۳۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اردوان مثل سگ دروغ می‌گوید برای دستمال کشی آمریکا هرکاری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
میگه اطلاعات مربوطه را به کشورهای عضو ناتو قرار داده مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان که در شب موشک باران با اسرائیل همکاری داشتند این اردغان از ترامپ بدتره تاریخ خواهد گواهی داد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کرده کرده است از اقای اردوغان که در پی احیای امپراطوری عثمانی است انتظاری جز این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای رجب مارمولک.
آخرین اخبار