کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز کشت محصولات زراعی بهاره در استان خبر داد.

رزقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشت محصولات زراعی بهاره در  استان در سطح ۳۳ هزار و  ۲۹۰ هکتار انجام می‌شود.  

او افزود:  پیش بینی می‌شود امسال  بیش از ۷۷۸ هزار و ۶۳۸ تن محصول تولید شود.

رزقی بیان کرد: کشت این محصولات از اسفند در شهرستان‌های با اقلیم گرم شروع شده  و تا مرداد در سایر شهرستان‌ها با اقلیم معتدل و سرد ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  ادامه داد: محصولات صنعتی چغندرقند، پنبه و دانه‌های روغنی، محصولات علوفه‌ای ذرت، سورگوم علوفه‌ای و دانه‌ای، چغندر علوفه ای و ارزن با توجه به نیاز شدید واحد‌های دامداری و دامپروری سنتی و صنعتی استان و کشت محصولات سبزی متنوع برگی از جمله محصولات بهاره هستند.  


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش عملکرد در واحد سطح برنامه ریزی لازم برای تأمین کود‌های شیمیایی یارانه دار مورد نیاز، تأمین و تدارک بذور اصلاح شده، تأمین اعتبارات لازم برای  اجرای مزارع الگویی، معرفی ارقام پربازده، عملیات به زراعی و به نژادی، تأمین یارانه بخشی از برنامه‌های الگویی و آزمایشی و تحقیقی و ترویجی و توسعه روش‌های نوین آبیاری و اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی، ارتقای سطح دانش بهره برداران از طریق انجام فعالیت‌های آموزشی و ترویجی اقدامات لازم صورت گرفته است.

رزقی تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی توسعه و کشت محصولات جدید کم آب بر و سازگار با شرایط شوری و محدودیت‌های موجود از قبیل کینوا، روناس و ارقام معرفی شده جدید سایر محصولات از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در برنامه کشت محصولات بهاره استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.