شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان خراسان جنوبی سال گذشته با افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل‌ مواجه بوده و از میانگین کشوری فراتر رفته است.

 محمدی فرد سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال ۱۴۰۲ با شاخص اهدای عضو (PMP) ۱۶.۸۷ در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ این شاخص ۱۱.۳۰ اعلام شده بود افزود: سال گذشته طی هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی استان خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سنت نیکوی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی اقدام بسیار مهم و حائز اهمیت است که باعث نجات جان عده زیادی از انسان‌های دردمند می‌شود.

وی گفت: اینکه یک خانواه به اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی رضایت بدهند واقعا تصمیم سختی است، اما این اقدام خداپسندانه که سلامتی و زندگی دوباره افراد دیگر و شادی خانواده‌های آنان را رقم می‌زند، اوج بخشش و ایثار است و بی شک اجر عظیم دارد.

محمدی فرد تصریح کرد: این اقدام اهداکنندگان عضو ماندگار بوده و رضایت خانواده‌هایشان نیز ارزشمند و قابل قدردانی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در خراسان جنوبی گفت: ارتقای شاخص اهدای عضو در سال گذشته جلوه‌ای از تلاش مستمر و شبانه روزی دست اندرکاران این اقدام خیرخواهانه در مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و واحد‌های تابعه سطح استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.