چین بار دیگر خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم با حفظ خویشتنداری از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم با حفظ خویشتنداری از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی و رادیو چین (CCTV)، لی‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه۲۷فروردین) اظهار داشت: ما طرف‌های مربوطه می‌خواهیم تا با حفظ آرامش و خویشتنداری از تشدید این تنش جلوگیری کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدار‌های پیشین و تامین مطالبه‌ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

وزارت امور خارجه چین رو گذشته هم در این راستا اعلام کرده بود که پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

این وزارت‌خانه افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه، تازه‌ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ‌گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
چین و ماچین! به چین چه مربوطه. خودش بره تایوان رو بگیره اونوقت ما بگیم تایوان و چین خویشتن داری نشون بدن؟ خب اونا هم به ما می گن به تو چه. این چه رسم مسخره ای هست هرکی به یکی حمله می کنه بقیه میگن خویشتن داری!!! نمی خوام خویشتن را بداریم. به توچه!
آخرین اخبار