در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند

سخنگوی وزارت علوم گفت: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

علی شمسی پور٬ سخنگوی وزارت علوم گفت: در حال حاضر صندلی خالی در برخی از رشته ها و دانشگاه های پر متقاضی به دلیل بازار اشتغال آن ها وجود ندارد و این مسئله تنها در خصوص برخی از رشته ها صدق می کند. 

او بیان کرد: مسئله صندلی های خالی عمدتا در رشته هایی است که اشباع شده اند یا در دانشگاه های سطح پایین ارائه می شوند. 

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در یک برهه ای از زمان به دلیل نیاز جامعه و تقاضا،  ظرفیتی برای رشته ها توسط وزارت علوم ایجاد شده است. 

او اضافه کرد: در خصوص موضوع دوره های فراگیر باید بر اساس قانون پیش برویم و در برهه ای از زمان مجوز برگزاری دوره های فراگیر  یک ساله به وزارت علوم داده شده بود.

 شمسی پور تاکید کرد: معتقدیم که بین عرضه و تقاضا باید یک تعادل ایجاد شود که در زمانی مشخص این کار با ایجاد ظرفیت محقق شده است.

 او گفت: آمایش آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که بر اساس آن باید با توجه به نیازها و توانمندی‌های منطقه برای آموزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی شود. وزارت علوم چند هزار کد رشته محل را در کنکور گذشته حذف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
شما که هیچ رشته ای رو حذف نکردین فقط امیدوارم روز قیامت این حق الناس رو که گردنتونه یه فکری به حالش بکنید چون از دهه 80 تا الان از تصمیم گیران آموزش عالی هیچکی راضی نبوده همین الان هم هیچکی راضی نیست
آخرین اخبار