شمسی پور خبر داد؛

فروش ۱۸۲ میلیون دلار محصولات شرکت های دانش بنیان/ وضعیت حجاب در دانشگاه ها خوب است

سخنگوی وزارت علوم گفت: بررسی ها نشان می دهد که فروش محصولات شرکت‌های مستقر در پارک‌ها ۷۸ درصد رشد داشته است.

 علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم در نشست خبری گفت: فناوری و تکمیل زنجیره تولید ایده تا تولید علم و تولید ثروت و قدرت از علم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم است. 

به گفته وی در مدت اخیر، رتبه ایران در سال ۱۴۰۱، ۶۰ بوده و هم‌اکنون ۵۳ است. فروش محصولات شرکت‌های مستقر در پارک‌ها ۷۸ درصد رشد داشته است. تعداد واحدهای فناوری افزایش ۱۴ درصدی داشته است. تعداد فناوران شاغل در پارک‌ها ۴۸ درصد رشد داشته است. شرکت‌ها مستقر در پارک‌ها از ۱۵۰۰ به ۲۱۰۰ رسیده است. صادرات دانش‌بنیان از ۸۰ میلیون دلار به ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است.

او ادامه داد: فناوری هسته‌ای هم یکی دیگر از حوزه‌های علمی است که توانست برای کشور قدرت بیافریند. در حوزه بهداشت و درمان هم مانند حوزه دفاعی، تولیدات علمی بومی داریم.

وی افزود: افراد از ابتدای ورود به دانشگاه‌ها با پوشش مطلوب آن محیط برای حضور آشنا می‌شوند. کسی هم که رعایت نکند، بر اساس مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود. وضعیت حجاب در دانشگاه‌های ایران خوب است.

سخنگوی وزارت علوم درخصوص تغییر رئیس دانشگاه شریف گفت: اگر اشتباهی که در یک مجموعه می‌افتد، باید فرایندی به آن نگریست. افراد به خاطر یک اشتباه جا به جا نمی‌شوند. عملکرد رئیس دانشگاه شریف در ۲ سال گذشته بررسی شد و این تصمیم‌گیری انجام شد. رئیس دانشگاه باید طبق قاعده رفتار کند.

او تاکید کرد: تعداد پارک‌ها از ۴۹ به ۵۹ رسیده و تعداد مراکز رشد علم و فناوری از ۲۰۰ به ۲۶۰ رسیده است. تفاهم خوبی با وزارت صمت بسته شده است که شامل خرید تضمینی محصولات پارک‌های علم و فناوری که متناسب با نیاز صنعت اس

او افزود: مسئولان با حضور در دانشگاه هم می‌توانند دستاوردهای خود را ارائه کنند و هم پاسخگوی عملکرد خود باشند.

او گفت: آمایش آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که بر اساس آن باید با توجه به نیازها و توانمندی‌های منطقه برای آموزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی شود. وزارت علوم چند هزار کد رشته محل را در کنکور گذشته حذف کرد.

شمسی پور ادامه داد: جذب استادان با مشکلاتی مانند فرآیندهای طولانی مواجه است. عضو هیئت علمی شدن حداقل چند ماه زمان می‌برد. از طرف دیگر در برخی موارد عملکرد ما به عنوان وزارت علوم به دلیل رعایت دقت، جذب را کندتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار