عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد

فوق‌ تخصص جراحی قفسه سینه از عمل موفق جراحی ترمیم دنده‌های شکسته برای اولین بار در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان خبر داد.

دکتر بابک قره‌داغی روز یکشنبه در خصوص ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار ، گفت: بیمار، خانم ۳۰ ساله‌ای بود که دچار شکستگی هفت دنده سمت راست، کوفتگی ریه و جا به جایی و فرورفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده‌ ریه) بر اثر حادثه ترافیکی شده بود.

وی با بیان اینکه طی این عمل جراحی، ترمیم دنده‌های شکسته‌ بیمار و ثابت کردن استخوان‌ها در محل خود انجام شد، گفت: این عمل جراحی، ریسک عفونت، تجمع چرک در اطراف ریه و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند و موجب می‌شود ظرفیت‌های تنفسی بیمار به حالت عادی برگردد و در آینده مشکل‌ساز نشود.

قره‌داغی، یکی از مزایای این عمل جراحی را به حداقل رساندن تعداد روزهای بستری بیمار عنوان کرد و گفت: اگر عمل انجام نمی‌شد، بیمار باید به مدت یک یا ۲ هفته و حتی بیشتر، در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری می‌شد در حالی که با انجام این عمل جراحی، بیمار حداکثر یک تا ۲ روز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و پس از آن در مدت هفت تا هشت روز ترخیص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل جراحی بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود برگردد و علاوه بر آن از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها به جا می‌ماند، به طور کامل اصلاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.