اورژانس هوایی زنجان ۲ بیمار سکته قلبی را نجات داد

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان برای نجات جان ۲ بیمار سکته قلبی به پرواز درآمد که پس از ارائه خدمات درمانی اولیه آنان را به بیمارستان موسوی زنجان منتقل کرد.

داریوش تقی‌لو مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اورژانس هوایی استان با توجه به کمک ۲ بیمار سکته قلبی در منطقه ماهنشان مبنی درخواست خدمات اورژانس هوایی به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس هوایی به سرعت برای نجات جان این بیماران به پرواز درآمد و پس از استقرار در درمانگاه‌های دندی و حلب، آنان را به بیمارستان آیت‌الله موسوی شهر زنجان منتقل کرد.

به گفته این مسوول، بیماران این حادثه شامل ۲ مرد ۷۷ و ۶۸ ساله بودند که توسط تیم پزشکی، حمله سکته قلبی تشخیص داده شده بود.

وی اظهار کرد: سکته قلبی یک وضعیت اورژانسی و جدی است که در آن جریان خون به قلب به طور ناگهانی (اغلب توسط یک لخته خون) مسدود می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: در صورتی که فرد یا اطرافیان وی با چنین مشکلی مواجه شده و یا مشکوک به چنین وضعیتی شدند بایستی بلافاصله و بدون اتلاف وقت با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید تا مراقبت‌های ویژه و حیاتی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس استان زنجان در حال حاضر دارای ۱۰۷ دستگاه آمبولانس است که در صورت نیاز شهروندان در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.