خیرآباد زنجان به عنوان سردترین منطقه استان زنجان گزارش شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی چهار درجه به عنوان سردترین نقطه استان گزارش شد.

حسین سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، گفت:‌هم اکنون آسمان استان غالبا صاف است که گاهی با وزش باد ملایم همراه می شود.

وی یادآور شد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری امواج ضعیفی از منطقه عبور خواهد کرد که با فعالیت این سامانه احتمال بارش های ضعیفی در ارتفاعات وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می یابد و به خصوص اواخر هفته گرمتر خواهد شد، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته زنجان با ثبت دمای منفی یک درجه سانتیگراد دومین مرکز استان سرد کشور شد.

وی ادامه داد:‌ همچنین طی این مدت چورزق در شهرستان طارم با ۲۳ درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه استان زنجان بود.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۶ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴ درجه،‌ خرمدره ۲ و ۱۴ درجه، آب‌بر ۹ و ۲۱ درجه، قیدار ۲ و ۱۲ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۴ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.