بارش‌های متناوب باران و تگرک برای استان زنجان پیش بینی شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با تقویت سامانه بارشی که از روز شنبه وارد استان شده است بارش‌های رگباری متناوب و تگرگ برای مناطق مختلف استان پیش بینی شد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارشهای این سامانه در استان تا صبح امروز از شهر "پری" در شهرستان ماهنشان با هفت میلیمتر گزارش شد.

وی یادآور شد: در روز جاری نیز بارندگی ها به صورت پراکنده در برخی مناطق استان ادامه خواهد یافت و از بعد ازظهر این بارش ها به شکل رگباری و با وقوع رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

سلطانی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان طی روز چهارشنبه، اظهار داشت: بر همین اساس هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است که به دلیل پیش بینی حجم بالای بارش ها احتمال ارتقای هشدار صادر شده به سطح نارنجی وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ بر اساس این شرایط جوی و آبگرفتگی و لغزندگی معابر هم استانی ها از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت،‌ گفت: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۲ درجه، خرمدره هشت و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۰ و ۱۷ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۱ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.