پاکسازی رودخانه‌های آستارا و کیاشهر از ادوات صید ماهی + فیلم و تصاویر

همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی، رودخانه‌های در مسیر مهاجرت این ماهیان در بنادر آستارا و کیاشهر پاکسازی شدند.

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از تخریب ۳ سد غیرمجاز ماهیگیری بر روی رودخانه‌های لوندویل، سیبلی و مرداب این شهرستان خبر داد.

او گفت: رودخانه‌های شهرستان مرزی آستارا همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی در سراسر استان گیلان برای مهاجرت این ماهیان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا افزود: در پی بازدید و بررسی یگان محیط زیست از رودخانه‌های تحت مدیریت این شهرستان در بستر رودخانه‌های مرداب، لوندویل و سیبلی آستارا ۳ دهنه سد کلهام شناسایی شد که با حضور مأموران یگان محیط زیست موانع فیزیکی و سد‌های غیرمجاز در مسیر مهاجرت ماهیان تخریب شد.

به گفته سلامی، هویت افرادی که مبادرت به احداث سد‌ها برای صید غیرمجاز ماهیان کرده اند توسط مأموران شناسایی و در صورت تکرار جرم و بازسازی مجدد سدها، طبق قانون شکار و صید با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سد کلهام سازه‌ای است که با چوب یا نی ساخته می‌شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در بستر رودخانه قرار می‌دهند و ماهی‌ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می‌شوند.

پاکسازی رودخانه‌های آستارا و کیاشهر از اداوت صید ماهی

فصل تخم ریزی ماهیان از اواسط اسفند ماه آغاز و تا خرداد ماه هر سال ادامه دارد و ماهیان مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه‌ها (از آب‌های شور به آب‌های شیرین) مهاجرت می‌کنند.

پاکسازی رودخانه‌های آستارا و کیاشهر از اداوت صید ماهی

شهرستان ساحلی آستارا با ۵ رشته رودخانه اصلی در غرب استان گیلان واقع شده است.

پاکسازی رودخانه سفیدرود در حوزه پارک ملی بوجاق

با توجه به ممنوعیت صید ماهیان استخوانی و غضروفی در گیلان مصب رودخانه سفیدرود هم با گشت و کنترل پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان و اداره پارک ملی بوجاق از هرگونه ادوات صید ماهی پاکسازی شد.

احسان باقری پور، رئیس اداره پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق بندر کیاشهر گفت: رودخانه سفیدرود با توجه به شروع فصل تخم ریزی و مهاجرت ماهیان غضروفی و استخوانی در استان و ممنوعیت صید با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان و محیط بانان این پارک مورد پایش و نظارت قرار گرفت.

پاکسازی رودخانه‌های آستارا و کیاشهر از اداوت صید ماهی

به گفته او، از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۳۰ تور زیر آبی،۲۰ دستگاه پره صیادی (لاکش)، ۸ حلقه تیوپ صیادی، ۲ فروند قایق موتوری از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد و در این راستا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.

پاکسازی رودخانه‌های آستارا و کیاشهر از اداوت صید ماهی

رئیس اداره پارک ملی بوجاق تصریح کرد: هر گونه فعالیت صیادی در حوزه این پارک ممنوع است و مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره به صورت شبانه روزی در گشت‌های مستمر خود در رودخانه سفیدرود به صورت دریایی و خشکی حضور فعال دارند.

برچسب ها: سد کلهام ، ادوات صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.