اروپا برای پرداخت هزینه دفاع به جیب شهروندان خود دست می‌برد

با افزایش هزینه‌های دفاعی در بحبوحه جنگ اوکراین اروپا مجبور می‌شود با راهکار‌هایی همچون افزایش مالیات، کسری خود را از شهروندانش تامین کند.

اتحادیه اروپا باید ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای دفاع هزینه کند، با این حال، کارشناسان می‌گویند در شرایط جدید و در بحبوحه جنگ در اوکراین اتحادیه اروپا باید هزینه‌ها را تا سطح جنگ سرد افزایش دهد و آن ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی است. 

به گزارش بلومبرگ، اگر ایالات متحده و کشور‌های گروه هفت G۷ بخواهند به این سطح برسند، باید بیش از ۱۰ تریلیون دلار بودجه اضافی در دهه آینده اختصاص دهند.

واقعیت تلخ پیش روی ایالات متحده و متحدانش این است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ارتشش در اوکراین در حال پیشروی هستند، بنابراین، آمریکا، اروپا و سایر متحدانشان باید به طور قابل توجهی دفاع خود را در اروپای شرقی تقویت کنند و همزمان وزنه تعادلی برای چین ایجاد کنند، زیرا در حال حاضر همکاری با مسکو را افزایش داده است.

بلومبرگ معتقد است، چنین تهدید مضاعفی سران غربی را مجبور می‌کند به مصالحه و متعادل کردن هزینه‌ها و منافعی بیندیشند که مهمترین آن شهروندان خود هستند. افزایش مالیات و هزینه‌های زندگی، افزایش قیمت کالا و انرژی مهمترین بخش‌هایی هستند که اروپا می‌تواند برای تامین هزینه‌های دفاعی خود به آن دست ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار