درخواست سناتور‌های آمریکایی برای ارزیابی سطح هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو

سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای از رئیس پنتاگون خواستند تا سطح هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو را ارزیابی کند.

سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از او خواستند که حداکثر تا ۲۵ آوریل به آن‌ها اطلاع دهد که آیا اعضای ناتو هزینه‌های دفاعی مربوط به خود را متقبل شده‌اند یا خیر و از اعضایی که به اندازه کافی مسئولیت‌های دفاعی خود را انجام نمی‌دهند، خواستند که پاسخگو باشند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن توسط پولیتیکو منتشر شده است، گزارش شده است که ۲۱ سناتور به لوید آستین مراجعه کردند تا دریابند پنتاگون سطح هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو را ارزیابی می‌کند یا نه و اینکه اعضای ناتو حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای هزینه‌های این ائتلاف اختصاص می‌دهند یا خیر. قانونگذاران نگران هستند که از ۳۲ کشور تنها ۱۱ کشور به تعهدات خود عمل کنند و بر اساس برآورد‌های خوش بینانه، امسال تنها ۱۸ کشور به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: "اگر سایر اعضای ناتو مایل یا قادر به انجام این کار نباشند، نمی‌توان انتظار داشت که ایالات متحده به تعهدات مالی خود عمل کند. دولت ما باید این متحدان را مسئول بداند. بنابراین، ما حداکثر تا ۲۵ آوریل اطلاعات به روز شده را در مورد ارزیابی هزینه‌های اعضای ناتو دریافت خواهیم کرد.

به گفته این سناتورها، ناتو یک سازمان خیریه نیست، بلکه یک اتحاد نظامی است و همه اعضای ناتو باید سهم قابل توجهی از بار دفاع جمعی را به دوش بکشند.

پیشتر سازمان ناتو از اعضای خود خواسته بود تا دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال ۲۰۱۹میلادی تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا جهت کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار