معاون زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

افزایش تولید محصولات زراعی با تغذیه مناسب

معاون زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با آغاز بارندگی‌های بهاری تغذیه مناسب و مبارزه با علف‌های هرز موجب افزایش تولید گندم و جو در استان خواهد شد.

احمدی در مراغه گفت: کشاورزان برای دستیابی به محصول بیشتر و با کیفیت بالا لازم است همزمان با بارندگی‌ها به تغذیه خوب و مبارزه به موقع با علف‌های هرز گندم و جو بیشتر توجه کنند.

وی اضافه کرد: برای تغذیه و مبارزه با علف‌های هرز بهره گیری از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و جهادکشاورزی ضروری است.

معاون زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بارش‌های روز‌های گذشته و پیش رو از کشاورزان خواست نسبت به کود پاشی و محلول پاشی به موقع اقدام کنند.

وی گفت: تغذیه گیاهی مناسب ، به موقع و به اندازه موجب افزایش کیفی گندم و جوی تولیدی خواهد شد.

احمدی افزود: همزمان با آغاز بارندگی‌ها مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرمسیری استان آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان حتما در مبارزه با علف‌های هرز از علف کش‌های استاندارد و به میزان توصیه شده توسط کارشناسان عمل کنند.

معاون زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از دیمزار‌های آذربایجان شرقی در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح ۴۰۸ هزار هکتار گندم دیم، ۱۰۰ هزار هکتار جو دیم و در ۱۰۶ هزار هکتار نیز دانه‌های و حبوبات کاشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار