معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعار سال باید ملاک ارزیابی مدیران قرار بگیرد

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره راهکارهای اجرای شعار سال توضیح داد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره راهکارهای تحقق شعار سال گفت:  مساله عمده کشور اقتصاد است که چند سال است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند به ویژه تولید، زیرا تولید را کلید حل مشکلات می‌دانند و اگر ما تولید را افزایش دهیم موضوع بیکاری با ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی خواهد شد. ما مشکل کمبود ارز را داریم و اگر تولید ما در کشور  افزایش پیدا کند نیاز ما به ارز کمتر خواهد شد و حتی می‌تواند برای کشورمان ارز آفرینی داشته باشد. 

وی ادامه داد: لذا بحث تولید بسیار مهم است، اما اینکه دولت به تنهایی جهش تولید را محقق کند میسر نیست. ما در دهه اول انقلاب نگاهی داشتیم به اینکه خیلی از امکانات در کنار دولت قرار بگیرد که مقداری افراط در این زمینه صورت گرفت. بعدد‌ها با تفسیری که از اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گرفت و سیاست‌های کل اصل ۴۴ که هم بخش دولتی، هم بخش خصوصی و هم تعاونی‌ها را داشتیم بر این مبنا می‌توان مردمی سازی اقتصاد را اجرایی کرد.

 معاون پارلمانی رییس جمهور گفت:  دولت باید زمینه را در این امر محقق کند. در حال حاضر در مناطق آزاد بسته‌های سرمایه گذاری فراهم شده است و بررسی می‌شود که در چه پروژه‌هایی بخش خصوصی می‌تواند سرمایه گذاری کند و دولت هم باید حمایت و نظارت خود را داشته باشد، زیرا ما در مقطعی که خصوصی سازی داشتیم کاملا به ضرر کشور شد. باید همیشه اشراف وجود داشته باشد. 

حسینی افزود: همچنین در موضوع معادن که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم و همین می‌تواند به تولید کمک کند و یا دریا که ما هزاران کیلومتر ساحل داریم و لایحه توسعه سواحل نیز به مجلس داده شده است و امیدواریم زودتر نهایی شود و افراد بدانند که می‌توانند در این موضوعات سرمایه گذاری کنند و دولت هم حمایت لازم را انجام می‌دهد. همین طور در موضوع سیاست خارجی هم گام‌های خوبی برداشته شده و اسناد متعدد فراوانی داریم. باید این توافقات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به قرار داد تبدیل و اجرایی شوند که این می‌تواند آثاری اقتصادی داشته باشد و در تولید به ما کمک کند و ما صادرات بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای مثال در همین اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌توانیم از مزایای عضویت بهره بگیریم و با تعرفه گمرکی کمتر و یا صادرات کالا داشته باشیم. این شعار باید معیار ارزیابی مدیران ما قرار بگیرد و هر مدیری که کمک کرده تشویق شود و اگر افرادی کم کاری کرده‌اند نیز باید پاسخگو باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تو این روز ها واقعا مردم تحت فشار هستن .... شرایط این قدر تو استان های ضعیف بدتر شده که از لحاظ رفاه و آموزش تا ۸۰ درصد توان مردم پایین اومده و خوشحالی و شادی بین مردم کم و نابود شده ... خود شخص خودم و خانوادم از فشار شغل آزاد و کارگری خسته شدیم و بیمه و اندوخته ای نداریم ..هفت روز هفته تا ۱۴ کار می کنیم و درآمد نداریم بعضی از فامیل هم تصمیم به مهاجرت گرفتن برای آینده فرزندان.... آخرش می خواد به کجا ختم بشه .... مسولین می خوان چه کار کنن بیچاره شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
پیگری شود ... چرا مخابرات پول نگهداری خط را بزور گرون میگیره ۲۱۰۰۰۰ تومان چرا تو فیش آب .برق. گاز اینطور نیست .چرا مخابرات با کمترین کیفیت و خدمات پول این طوری میگیره سالی ۲۵۰هزار تومان این پول حرومه مالیات هم این طور نیست .... تو رو خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۹:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مثل شعار پارسال
کنترل تورررررررم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مشخص کنید استخدامی های دولت چند درصد رای ندادن . مشخص کنید بین قسمتهای مختلف دولت آمار رای ندادن چگونه توزیع شده است . چند درصد از دولتی هایی که رای ندادن جزو نفت و بانک و شرکت های دولتی هستند به تفکیک آمار درصدشان را مشخص کنید . مردم حق دارند بدانند چه درصدی از کدام وزیر و زیر مجموعه اش باید طلب کار باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
رای دادن امریست کاملا اختیاری که اگر غیر از این باشه اصل موضوع رای گیری زیر سوال میره و هیچ ارتباطی به مشاغل دولتی یا غیر دولتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
عزیزم شما باید بری از اونی طلبکار باشی که بهش رای دادی و به وظایفش عمل نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
باسلام وصلوات برحضرت محمدوال محمد. چرا سازمان تامین اجتماعی بااین تورم کشنده و دولت ایران بااین تورم کشنده حقوق من که مستمری ازسازمان تامین اجتماعی میگیرم را در فروردین ماه اضافه نکردن.وماده96قانون تامین اجتماعی را وماده41قانون کاررا وزارت کاروسازمان تامین اجتماعی رعایت نمیکند.همین بی قانونی ها باعث شده زنان لخت تو خیابان میچرخند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اینو بهتره به اون رییس خودت که رییس دولت هم هست بگی که از خودشو مدیران خودش شروع کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
فایده اش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
البته این چند ساله شعارها رو مسئولین برای منافع شخصی سرلوحه قرار دادن
آخرین اخبار