دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی

حل مسائل و مشکلات مردم از دغدغه‌های اصلی آیت الله رئیسی بود

پاد گفت: شهید رئیسی همواره خود را مکلف می‌دانستند بدور از کنایه‌ها و بدون توجه به حواشی نامربوط وظایف محوله خود را بدرستی به انجام برسانند.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با حضور در برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد با اشاره به دوران تصدی رئیس جمهور شهید در آستان قدس رضوی اظهار کرد: آیت الله رئیسی از آن زمان با سیاستگذاری و ریل گذاری جدید در آستان قدس رضوی بنای جدید ارتباط با نخبگان با موضوعات مختلف را بنیانگذاری کردند. ایشان در همان زمان شرایطی را فراهم آوردند تا برای نخستین بار شاهد حضور بانوان در مراسم غبار روبی حرم رضوی باشیم.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی در زمان مناظرات انتخاباتی و هنگامی که مورد فشار و بی اخلاقی قرار گرفتند تنها به بیان یک نکته بسنده کردند و آن توصیه به تقوا بود. ایشان همواره خود را مکلف می‌دانستند بدور از کنایه‌ها و بدون توجه به حواشی نامربوط وظایف محوله خود را بدرستی به انجام برسانند.

پاد ادامه داد: آیت الله رئیسی در زمان حضور در قوه قضاییه  پس از ٢ سال توقف لایحه امنیت زنان قول دادند که در کوتاه‌ترین زمان لایحه تحویل داده شود. نخستین بار تنظیم فرم‌های مخصوص در حوزه زن و خانواده در زمان ایشان انجام شد که حتی منتقدان وی نیز درباره آن به اظهار نظر پرداخته و در نهایت آن را مورد تایید قرار دادند.

وی افزود: سند تحول قوه قضائیه، نگاه متفاوت به محاکم خانواده، بهبود جایگاه زنان در خانواده، احیای حقوق عمومی، تعامل با سمن‌ها از جمله اقدامات بی بدیل و شایسته آیت الله رئیسی در زمان تصدی در قوه قضائیه است.

پاد با بیان اینکه برخی جریان‌ها همواره سعی کردند آیت الله رئیسی را زیر سوال ببرند، گفت: به تازگی با آیت الله محقق داماد که استاد دوره دکتری، آیت الله رئیسی بودند، جلسه‌ای داشتم. ایشان تأکید داشتند که از تاسیس جایگاه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم متعجب نشدند، زیرا معتقدند آیت الله رئیسی نگاه درستی دارند. من در این مدت به دیدار بسیاری از منتقدین ایشان رفتم و در نهایت پس از این دیدار‌ها شخص رئیس جمهور با برخی از آنها تماس گرفته و حتی دلجویی می‌کردند. از آنجایی که حل مسائل و مشکلات مردم از دغدغه‌های اصلی آیت الله رئیسی بود، دستور داده بودند که هر زمان برای حل مسائل مردم لازم است با ایشان دیدار کنم، ولو در حد ١٠ دقیقه.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در پایان به نقل دستنوشته‌ای درباره آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: یکی از اطرافیان آیت الله رئیسی در جایی نوشته شبی به ملاقات یکی از اولیاء الله رفتم و با ناراحتی عرض کردم به این قرائن و این گفته‌های بزرگان اهل معنا آیت الله رئیسی امید آینده ایران بودند و اجل حتمی او حالا حالا‌ها نباید باشد! آن ولی خدا گفت: بله درست است، اما هم شهادت ایشان باعث برکاتی فوق العاده برای انقلاب و تشیع دارد هم اینکه مطلع هستم دوتا دعا داشته که یکی شب قدر که با سوز دل شهادت خواسته و امام رضا (ع) را شفیع این درخواست نموده و مستجاب شده است. دوم شب عملیات وعده صادق سجده رفت و گفت خدایا اگر این حمله صدماتی برای مردم دارد من را قربانی بفرما.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار