برنامه هریک از دستگاه‌ها برای اجرای شعار سال چیست؟

اجرای شعار سال باید توسط دستگاه‌های مختلف جدی گرفته شود و حال سوال این است که آیا برنامه‌ای برای تحقق شعار سال وجود دارد؟

«جهش تولید با مشارکت مردم» این شعاری است که برای سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد. اما محقق شدن این شعار راهی است که باید توسط تمام دستگاه‌ها پیموده شود. از همین رو نیز به سراغ دستگاه‌های مختلف رفتیم تا بدانیم برنامه هریک از آن‌ها برای تحقق این شعار چیست؟

تلاش می‌کنیم برخی از خدمات پرکاربرد را به مردم واگذار کنیم

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره برنامه‌های سازمان متبوع خود در زمینه اجرایی شدن شعار سال گفت: تلاشمان این است که خدمات پرکاربردی را که مردم می‌توانند انجام دهند به آن‌ها واگذار کنیم. حدود ۶ هزار خدمت از سوی دولت به مردم در حال ارائه شدن است که بخشی از این خدمات را می‌توان به مردم واگذار کرد و قابل ارائه شدن از سوی مردم را دارند. در حال صحبت با دستگاه‌های اجرایی هستیم تا این خدمات به مردم واگذار شوند. باید دستگاه‌ها به ما پیشنهاد دهند که کدام یک از خدمات را می‌توان به مردم واگذار کرد.

به دانش بنیان‌ها توجه می‌کنیم 

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان مهمترین جلوه اقتصاد مردمی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. پارسال نیز همین روند را در دستور کار داشتیم و امسال نیز به این موضوع توجه خواهیم کرد.

دستور مقام معظم رهبری درباره خروج از بنگاه داری را عملیاتی کردیم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور  بیان کرد: ما یکی از دستگاه‌هایی هستیم که از بنگاه‌های اقتصادی خارج شدیم و دستور مقام معظم رهبری درباره خروج از بنگاهداری را عملیاتی کردیم. درباره مشارکت‌های مردمی در حوزه ارائه خدمات ایثارگران و فعالیت‌های فرهنگی را از سال گذشته به گروه‌های مردمی با اولویت تشکل‌های ایثارگری واگذار کرده ایم. برای مثال تمام فعالیت‌های فرهنگی ما توسط تشکل‌های ایثارگری در حال انجام است. امیدواریم تا پایان دولت حجم وسیعی از فعالیت‌های امور ایثارگران توسط گروه‌های مردمی انجام شود.

ساخت بیش از دو هزار خانه محیط‌زیست

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ما اولین دولتی هستیم که از ابتدای سال تحقق شعار را در دستور کار قرار داده‌ایم، برای مثال در موضوع جهش تولید اولین جایی که برای توسعه در نظر گرفته می‌شود مجموعه محیط زیست است.  

وی ادامه داد: ما حتما به عنوان پشتوانه تولید خواهیم بود و در فاز دوم هم که مشارکت مردم مدنظر است سازمان محیط زیست کشور به عنوان یک سازمان پیشرو از ابتدای دولت اقدام به ساخت بیش از دو هزار خانه محیط زیست کرد.  این اقدام مشارکت سمن‌ها و مردم را مدنظر دارد، امسال کیفی سازی خانه‌ها را مد نظر داریم، در زمینه خانه‌های فناور محیط زیست هم با مجموعه‌های محیط زیستی اقدام خواهیم کرد.

متناسب با هر استان این شعار را بومی سازی خواهیم کرد

احمد وحیدی وزیر کشور نیز گفت: مشارکت مردمی و جهش تولید یک شعار و سیاست بسیار مهمی است وانشالله سیاست دولت بر این است که این شعار را محقق کند طبعا ما نیز با کمک استانداران درباره زنجیره‌ای ارزش راهبردی به دنبال این هستیم که به تیم اقتصادی دولت کمک کنیم و استانداران ما هم حتما این را به عنوان یک شعار جدی دنبال خواهند کرد و ان شاالله متناسب با هر استان این شعار را بومی سازی خواهیم کرد تا هر استان الگوی منحصر به فرد خود را داشته باشد.

لایحه توسعه سواحل به مجلس داده شده است

سید محمد حسینی معاون پارلمانی دولت نیز معتقد است: در حال حاضر در مناطق آزاد بسته‌های سرمایه گذاری فراهم شده است و بررسی می‌شود که در چه پروژه‌هایی بخش خصوصی می‌تواند سرمایه گذاری کند و دولت هم باید حمایت ونظارت خود را داشته باشد و این‌گونه نباشد که ما در مقطعی که خصوصی سازی داشتیم کاملا به ضرر کشور شد. ظرفیت‌های متعدد کشوری داریم که الحمدالله در این دولت گام‌های خوبی برداشته شده است در موضوع معادن که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم و همین می‌تواند به تولید کمک کند و یا دریا که ما هزاران کیلومتر ساحل داریم و لایحه توسعه سواحل نیز به مجلس داده شده است و امیدواریم زودتر نهایی شود و افراد بدانند که می‌توانند در این موضوعات سرمایه گذاری کنند و دولت هم حمایت لازم را انجام می‌دهد همین طور در موضوع سیاست خارجی هم گام‌های خوبی برداشته شده و اسناد متعددی فراوانی داریم باید این توفقات همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به قرار داد تبدیل شوند و اجرایی شوند که این می‌تواند آثار اقتصادی داشته باشد و در تولید به ما کمک کند و ما صادرات بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این شعار باید معیار ارزیابی مدیرن ما قرار بگیرد و هر مدیری که کمک کرده تشویق شود و اگر فردی کم کاری کرده است نیز باید پاسخگو باشد.

در پایان باید گفت همان‌طور که گفته شد این شعار باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و در پایان سال مشخص شود که کدام دستگاه در این زمینه تلاش و کدام یک اقداماتی انجام داده است تا بار دیگر شاهد کم تحرکی در عرصه اقتصادی نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
اسمش روشه شعار
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب کمک هزینه مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد و متأسفانه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هم کمک هزینه مسکن مبلغ ۳۵۰/۰۰۰ ریال کسرکردن و حق سنوات مبلغ ۶۷/۱۳۵ ریال کسر کردن شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
شعار امسال هم مثل بقیه سال‌های گذشته ۱۰۰درصد محقق میشه.اصلا فکر بد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
برنامه دستگاهها:
دلار ۱۰۰ هزار تومانی
گوشت ۱.۵ میلیون تومانی
مرغ ۲۰۰ هزار تومانی
درآمد کارگر ۹ میلیون تومانی
موشک و پهباد جدید
و
و
و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سال جهش قیمت دلاروخردشدن کمرمردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
اسمش روشه (شعار) وتمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
دست تا انتهای جیب مردم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
شعار سال عملی شد دیگه مگه قیمت دلار و سکه رو نمیبینید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
پیک نوروزی بوده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
شعار واقعی سال
که هرسال صد درصد محقق میشود
سال جهش تورم
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۱:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
برای شعار سال شهرداری ها یک بنر در میادین شهر نصب و دستگاههای اداری هم بالای نامه ها شعار سال را درج می کنند و آماده می شوند برای تغییر آن در سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
کلی پول هم بالا کشیده میشه برای چاپ بنر و امثالهم
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
کشو باشعاراداره نمی‌شوند درطول این سالهاثابت شده چراروی بک ریل حرکت می‌کنید.این قطاری که سوارش هستیدهیچ مقصدی نداردشروع سال بارکود تورمی و دلار۶۴۰۰۰تومانی شروع شدسالی که نیکوست ازبهارش پیداست....خودتان را گول می زنندما مردم آگاه هستیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
برنامه همشون بالا بردن بیشتر تورم،گرسنه نگه داشتن مردم عادی و هرچه بیشتر پر کردن جیبشون از پول های بیت حال
راستی کمک کردن به مردم فلسطین و.....‌‌. فراموش نشه
United States of America
احمد
۱۱:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
25 درصد مالیات به اضافه 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده یعنی 35 درصد از فروش رو رسما باید شرکت های تولیدی تقدیم دولت کنن. آمریکا اصلا مالیات بر ارزش افزوده نداره و کلا 21 درصد مالیات تولید داره. حالا متوجه میشید که چرا تو ایران تولید به صرفه نیست. خود دولت با سیاست هاش مردم رو به سمت دلال بازی میبره. حالا شما وضعیت تورم رو هم در نظر بگیرید. یعنی اگر تولید جنسی تو ایران زیر 200 درصد سود داشته باشه به صرفه نیست !!!!!!!!! این داستان ارزش افزوده باعث فاکتور سازی خیلی از شرکت های تولیدی شده چون عمده فروشنده های مواد اولیه تو بازار اصلا رسمی کارنمی کنن. این مالیات بر ارزش افزوده قرار بود موقت باشه ولی پول مفت زیر دندون دولت اساسی خوش مزه اومده !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
امسال سال جهش سکه و طلا نامگذاری شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
اگه برنامه داشتن گرونی از اول عید لهمون نمیکرد دلار داره به صدتومن نزدیک میشه و ما همچنان با حقوق ۱۰ میلیونی کارگری داریم طی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
بنده 4 سال در یکی از ادارات مشغول کار بودم
افکار مسولین اداره این بود
شغل دوم سوم ...
خونه بالای شهر
وام زیاد زیاد و زیادتر
...
و درآخر جا باز کردن برای خانوادهاشون برای استخدام تو اداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
هرسال بدتر ازسال قبل این اسم گذاری‌ها بدرد نمی‌خورد فقط شعار سال حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده
۱۰:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
فقط شعار بدن و سخنرانی کنن اینم از وضع حقوق کارگر من که قید کارگری رو زدم چون برام نمیصرفه صبح تا شب برای ده تومن کارکنم اینم اینم از دولت رئیسی که وعده اش دولت مستضعفین بود داریم له میشیم مسئولین سیاست داریم له میشیم زیر گرونی و دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
به خدا جگرمان داره می سوزه از سال 99 سهامدار بورس هستیم هنوز هم در زیان سنگین هستیم پولمون دیگه ارزش خود را از دست داده باز هم رحم نمی کنند هر روز داره به زیانمان افزوده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سالی که به اسمه یه چی نام گذاری میکنن مثلا جهش تولید بدونید تولید در بدترین وضع خواهد بود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۰۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
برنامه معلوم است " شعار = هیچ " مثل هر سال و تمام . مقام معظم رهبری قصد ندارند از راه منطقی و علمی به اقتصاد نگاه کنند . ایران تحت فشار شدید از سوی نظام سلطه است اقتصاد ایران از نوع مقاومتی نیست و نبوده بلکه بر پایه ثروت ملی تا به اینجا کشیده شده است . حضور ده میلیون مهاجر مزیدی بر این ادعا است . کدام کشور سوبسید پایه را می شناسید که چون ایران نگون بخت باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
مشخص کنید استخدامی های دولت چند درصد رای ندادن . مشخص کنید بین قسمتهای مختلف دولت آمار رای ندادن چگونه توزیع شده است . چند درصد از دولتی هایی که رای ندادن جزو نفت و بانک و شرکت های دولتی هستند به تفکیک آمار درصدشان را مشخص کنید . مردم حق دارند بدانند چه درصدی از کارمندان دولت بی میلان به جمهوری اسلامی هستند . از کدام وزیر و زیر مجموعه اش باید طلب کار باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
اینتر میلان یا اث میلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
تا الان که یک ماه هم از سال جدید نگذشته، جهش تورم را داشته ایم. طلا و دلار می‌تازند. مردم لِه می‌شوند. رئیس جمهور و وزیران و مجلس هم خوابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
همه اینا فقط در حد شعار باقی خواهند ماند. و گرنه در چندروز دلار و طلا و سایر اقلام رشد قیمت شدید نداشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
اگه عده ای کودک ه۵ ساله وده ساله مسولان کشور بودن اوضاع بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
خوردن و خوابیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
بجای تدوین شعار های بی عمل سالیانه زندگی مردم را به دلار و سکه گره نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
افزايش توليد سودش تو جيب صاحبان برند و سرمايه داران ميره و كارگران اون بخش توليد فقط بايد درجا بزنند، مهار تورم رو دريابيد كه محقق نشد و سريع هم ازش گذشتيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
معلومه شعار یعنی باد هوا تا وقتی هم که شعار بدیم همین هست باید جای شعار سال حداقل بگیم هدف سال شاید به جایی برسیم البته با این مدل مسولین که ما داریم عمرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
شعار اقتصادی بعد مسئول اقتصادی توی گزارش نیست خیلی باحالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
چرا مسئولان فهم و شعور درک تورم و آسیب آن به مردم را ندارند؟
این همه مسئول نالایق و بی خاصیت نوبره !!!!!!
خدایا این مسئولان ناسپاس و بی خرد را به بیماری لاعلاج گرفتار فرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
بورس هر کشوری آیینه ی تمام نمای اقتصاد اون کشور هست. یک نگاهی به بورس بیندازید که سقوط کرده تا از وضعیت اسفبار اقتصاد مطلع شوید. این دولت و تیم اقتصادی آن مخالفت سرسخت رشد و رونق بورس هستند . پس نتیجه خواهیم گرفت که اقتصاد هم روز به روز از هم گسسته خواهد شد. جناب خاندوزی و جناب فرزین باعث شدند که مردم سرمایه های خود را از بورس که می توانست در جهت رشد و رونق اقتصاد کشور بکار گرفته شود را خارج کنند و به سمت خرید ارز ، سکه‌، طلا، خودرو، زمین، مسکن و ... ببرند . این دولت و تیم اقتصادی ضعیف آن به نوعی مردم را به سمت دلالی و واسطه گری تشویق می کنند . حالا چرا مجلس سکوت کرده و عکس العملی از خود نشان نمی دهد جای سوال هست ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
کاهش حجم مبنا در سال ۹۹ توسط دولت شیخ بنفش شروع نابود کردن اعتماد مردم عادی به بورس بود و باعث شد بورس بیش از جایگاه خود صعود کند و عده ای ثروت بادآور ه کسب کنند . حالا نیز امکان رشد بورس با وجود بازارهای رمز ارز که ثروت بادآورده می آورد و سرمایه گذار را جذب می کند، نیست. شیخ بنفش و آمریکا در تلاش بی اعتبار کردن بورس ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
الآن PE بسیاری از سهام ها 2 یا 3 شده قیمت بسیاری از سهام ها قیمت سال 98 هست خیلی ارزنده شده ولی دولت دوست داره فقط به سهامداران ضرر بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
کلا از مملکت داری فقط همین شعار درست کردن و شعار دادن رو بلدید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
برنامه دستگاه‌ها اعم از
برگزاری همایش جهش تولید
دادن هدایای تبلیغاتی به مدعوین با آرم شعار سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
هیچی ، مگر برنامه ای به غیر از کوچکتر کردن سفره مردم دارند؟ خدا نگذرد از کسانی که باعث میشن یک پدر هر روز شرمنده خانوادش بشه . همگی بگید الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
هرسال یکی ازاین شعارهای بی محتوارو عنوان میکنه ، درحد شعار هم باقی می مونه .
گرچه فکرمیکنم منظور ازمشارکت مردم ، خالی کردن جیب مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
هیچی صبح بیان پشت میزشون ساعت ۲ ظهر برن خونشون از درد و رنج ماهم خبر نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
قبل عید از بانک تجارت داشتم وام می گرفتم یک کارمند با سن خیلی کم هر روز داشت بهم توهین می کرد و با کارمندهای بغل دستیش که یک زن و مرد بدن می خندیدند و میگفت شغلت چیه من میگفتم کفاش و چشم هاشو بالا پایین می کرد هر چند تحصیلات بنده از او بیشتر بود ولی می گفت که پدرم کارمند بانک هستش
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
پولدار کردن پولدارها و فقیر کردن فقرا سیاستی در راستای جهانی شدن امری که حتی خود سران بانک جهانی و صندوق بین المللی بول از روند شتابان ان انگشت به دهن ماندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سالی که نکوست از بهارش پیداست با شعار هم درست بشو نیست، ولی این شعارها برای خیلیها نون داره...
آخرین اخبار