مشاور سابق پنتاگون:

آمریکا ۱۴ تریلیون دلار برای مداخلات نظامی بیهوده هزینه کرده است

به گفته یک مشاور سابق پنتاگون در طول ۲۰ سال گذشته، آمریکا به دلیل مداخلات احمقانه در کشور‌های دیگر ۱۴ تریلیون دلار ضرر کرده است.

در بیست سال گذشته، سیاست خارجی تهاجمی به خود ایالات متحده آسیب رسانده است. این را سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بیان کرد.

داگلاس مک گرگور در X نوشت: آمریکایی‌ها از این مداخلات نظامی بی معنی و احمقانه که به خودمان آسیب می‌زند خسته می‌شوند.

به گفته وی، در طول ۲۰ سال گذشته، ایالات متحده به دلیل "مداخلات احمقانه در کشور‌های دیگر" ۱۴ تریلیون دلار ضرر کرده است. چه فایده‌ای داشت؟

مشاور سابق پنتاگون دیروز نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفت که ایالات متحده برای گسترش نفوذ سیاسی خود در مناطق دور افتاده باید از دنبال کردن یک سیاست جنگ طلبانه دست بردارد.

بر اساس پیش بینی‌های دفتر بودجه کنگره آمریکا در ماه فوریه، بدهی ملی آمریکا تا پایان سال ۲۰۳۴ به رکورد ۱۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۵۴ به ۱۷۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. در آغاز سال ۲۰۲۴، بدهی ملی آمریکا از ۳۴ تریلیون دلار فراتر رفت. در سال ۲۰۲۳، بیش از ۴ تریلیون دلار رشد کرد.

پیش از این، کانال نیوز نیشن اعلام کرده بود که ساکنان ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری در تاریخ بدهی دارند. امروزه هزینه زندگی برای یک آمریکایی به طور متوسط ۱۴ درصد افزایش یافته است و کل بدهی شهروندان آمریکایی به ۱۷ تریلیون دلار رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار