حجت الاسلام صادقی نیارکی مطرح کرد؛

تبدیل ۲ رودخانه رشت به تهدید برای گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت به دلیل نبود مدیریت صحیح به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان گفت: اعتمادسازی عمومی به نظام با عمل کردن دقیق به قانون و اجرای مقررات و ضوابط در جامعه به دست می‌آید.

او افزود: «پنجره واحد»، سامانه پرقدرتی است که در کل کشور فعال است ولی متأسفانه استان گیلان کمترین بهره را از این سامانه برده است.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: استفاده از ابزار‌هایی مانند «پنجره واحد» در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل‌ها ضروری است و اجرای دقیق آن درصد زیادی از دست اندازی‌ها و تعرض به بیت المال راکاهش خواهد داد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، مسائل زیست محیطی و پسماند را از معضلات بزرگ گیلان برشمرد و گفت: اجرای احکام تغییرکاربری‌های غیرمجاز و قلع و قمع چنین سازه‌هایی باید سریعا اعمال شود تا دست تعرض سودجویان از اراضی کشاورزی و باغی کوتاه شود.

او همچنین عبور ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت را فرصتی طلایی در جهت زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب توریست دانست و افزود: متأسفانه به دلیل نبود مدیریت صحیح هم اکنون این رودخانه‌ها به تهدیدی برای استان تبدیل شده اند.

دیدار رئیس کل دادگستری گیلان با مدیرکل دیوان محاسبات استان

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اجرای دقیق قانون و ضوابط تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید هزینه‌های بی قانونی مدیران را اعمال کنند تا عمل نکردن به مقررات در جامعه تبدیل به عادت نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.