شبکه توزیع آب بیرجند بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه توزیع آب در شهر بیرجند بیش از یک قرن قدمت دارد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مهم‌ترین چالش‌های حوزه آب استان اشاره کرد و گفت: محدودیت منابع کمی و کیفی آب با توجه به اقلیم استان که در مناطق خشک و نیمه خشک کشور واقع هستیم و عدم وجود ردیف اعتباری در زمینه پهنه‌بندی و اصلاح شبکه توزیع آب شهر‌ها و روستا‌ها از جمله این چالش‌ها است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با عمر بالای تأسیسات آبی مواجه است، افزود: عمر شبکه توزیع آب بیرجند بیش از یک قرن است.

دوستی اظهار کرد: هم اکنون با چالش انشعابات فرسوده در سطح استان مواجه هستیم که نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران این عقب ماندگی‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله مخازن در دست اجرای شرکت می‌توان به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی بیرجند، مخزن ۲ هزار مترمکعبی قائن، ۲ هزار مترمکعبی دیهوک، ۵ هزار مترمکعبی فردوس و مخازن هزار مترمکعبی در شهر‌های خوسف، گزیک، اسدیه، آبیز، ماژان، ارسک و درح اشاره کرد.

او نیاز به احداث ۲۶ هزار مترمکعب در سطح شهر‌هایی که با کمبود سرانه ذخیره مخزن مواجه هستند با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از جمله نیاز‌های اعتباری شرکت آبفای استان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار