نهالکاری ۴۴ هکتار از اراضی بیابانی تایباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: ۴۴ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان در منطقه محسن آباد نهالکاری شد.

هادی مجدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: ۴۴ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان مرزی تایباد در کانون فرسایش بادی محسن آباد با نهال‌هایی از گونه تاغ زیر پوشش گیاهی رفت.

وی افزود: در این منطقه، تعداد ۱۱ هزار اصله نهال تاغ که از گیاهان سازگار با آب و هوای گرم و خشک می‌باشد، کاشته شد و بذرکاری نیز از همین گونه صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد ادامه داد: این اقدام زیست محیطی در راستای پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان انجام شده است.

مجدی بیان کرد: در سال‌های گذشته عمده نهال‌های مورد نیاز از شهرستان‌های سرخس و نیشابور تهیه می‌شد که امسال قرار است یک مرکز تولید نهال در تایباد راه اندازی شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تایباد دارای ۲ کانون فرسایش بادی محسن آباد و حاجی آباد، واقع در شرق و شمال شرق این شهرستان، است که در سال گذشته با هدف بیابان زدایی و در جهت پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت، در مجموع ۱۷ هزار اصله نهال در این مناطق کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هزار اصله انواع نهال‌های مثمر در بلوارها، بوستان‌ها و میادین شهری با مشارکت مردم طبیعت دوست طی سال گذشته غرس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار