کاشت ۱۹ هزار نهال توسط مردم طبیعت دوست تایباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: به دنبال اجرای پویش سراسری کاشت درخت، ۱۹ هزار اصله نهال در این شهرستان کاشته شد.

هادی مجدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: به دنبال اجرای پویش سراسری کاشت درخت و همچنین مقابله با بیابان زایی، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال از ابتدای امسال تاکنون کاشته شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۵ رویداد و مراسم به مناسبت‌ها و اهداف مختلف برای کاشت درخت با حضور مردم طبیعت دوست برگزار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد ادامه داد: از این تعداد نهال ۲ هزار اصله در معابر روستایی و شهری، پارک ها، ادارات دولتی، مدارس و مساجد کاشته شده است.

مجدی بیان کرد: همچنین ۱۷ هزار اصله نهال هم در جهت بیابان زدایی در مراتع و نیز کانون‌های فرسایش بادی محسن آباد و حاجی آباد، واقع در شرق و شمال شرق شهرستان تایباد، غرس شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین نهال‌های کاشته شده شامل کاج، سرو، اقاقیا، توت، زیتون، انار، عناب، تاغ، اتریپلکس، زبان گنجشک و ارغوان می‌باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد تصریح کرد: توسعه فضای سبز سبب تصفیه هوا و همچنین جلوگیری از وقوع پدیده گرد و غبار، به ویژه در تایباد که در جغرافیایی بادخیز قرار دارد، می‌شود.

مجدی خاطرنشان کرد: به مردم و شهروندان توصیه می‌شود که در امر درختکاری مشارکت کنند و حتی در محل‌های مناسب اطراف منازل خود نهالی سبز بنشانند.

برچسب ها: کاشت درخت ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار