۳ هزار گردشگر از تپه تاریخی حسنلوی نقده بازدید کردند

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو گفت: طی تعطیلات نوروزی ۳ هزار گردشگر از این تپه تاریخی بازدید کرده و با زیبایی‌های آن آشنا شدند.

حسن شیری مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو با اشاره به بازدید ۳ هزار گردشگر از تپه تاریخی حسنلوی این شهرستان، گفت: این تعداد گردشگر در مقایسه با نوروز پارسال ۲ برابر شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده این گردشگران را مسافران از دیگر استان‌های کشور به خود اختصاص می‌دادند و فقط ۷ نفر تبعه خارجی و از کشور چین برای بازدید از این تپه در ایام نوروز میزبان بودیم.

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو در ادامه گفت: برپایی نوروزگاه، اجرای موسیقی محلی، تکم گردانی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برپایی ساه چادر‌های عشایری از جمله برنامه‌های تعطیلات نوروزی تپه تاریخی حسنلو بود.

پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو، مهمترین سایت گردشگری در جنوب استان در روستای هدف گردشگری حسنلو قرار دارد و این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی از قبیل سد حسنلو و تالاب حسنلو است.

محوطه تاریخی حسنلو، با حدود ۸ هزار سال قدمت یکی از مهمترین سایت‌های باستان شناسی کشور است که هزاران اشیای فرهنگی و تاریخی نفیس از قبیل ظروف سفالی، اشیای مفرغی و برنزی، زیورآلات، ادوات جنگی و اشیای تزیینی در اثر کاوش‌های انجام شده از آن به دست آمده است.

موزه پایگاه ملی حسنلو نیز در سال ۱۳۹۲ درجوار تپه تاریخی حسنلو احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.