سقوط محبوبیت بایدن به دلیل سیاست‌ها در قبال جنگ غزه

نیوزویک گزارش داد که محبوبیت بایدن به دلیل نحوه مدیریت جنگ غزه «به طرز فاجعه‌باری» در حال کاهش است.

نظرسنجی‌های نیوزویک که از ابتدای جنگ غزه تا کنون انجام شده، نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی به طور فزاینده‌ای از نحوه مدیریت بحران توسط جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ناراضی بوده‌اند. 

به گزارش نیوزویک، مخالفت رای‌دهندگان آمریکایی با اقدامات بایدن در قبال جنگ غزه به شدت تشدید شده و محبوبیت او به طرز فاجعه‌باری سقوط کرده است.  اولین نظرسنجی که ماه اکتبر انجام شد، نشان می‌داد ۳۷ درصد مردم موافق و ۳۵ درصد مردم مخالف اقدامات او در قبال جنگ هستند.

با این حال، آخرین نظرسنجی نیوزویک در این خصوص که در ماه مارس انجام شده، نشان می‌دهد ۳۰ درصد مردم موافق و ۳۹ درصد مخالف اقدامات بایدن بوده‌اند. افزون بر این، ۲۲ درصد رای‌دهندگان نیز گفته‌اند «به شدت» با اقدامات بایدن در خصوص حل بحران غزه مخالف هستند. 

اسامه خلیل، کارشناس روابط خارجی در این خصوص می‌گوید که مشکل اصلی بایدن آن است که رای‌دهندگان، به خصوص جوانان و اقلیت‌ها او را در «نسل‌کشی» فلسطینیان شریک می‌دانند. 

برخی منابع می‌گویند تنش‌ها بین بایدن و نتانیاهو اخیرا افزایش یافته و رئیس جمهور آمریکا در تماس پنجشنبه شب خود به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر مسیر خود را تغییر ندهد، آمریکا قادر به ادامه حمایت خود نخواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برگزار می‌شود و کارشناسان می‌گویند جنگ غزه یکی از عوامل تعیین کننده آرا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
احتمالاً رییس جمهور بعدی ترامپ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
همشون برن به درکات جهنم سرو ته یه کرباسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
از محبوبیت خودتون خبر دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
آفرین بر پیشرفت پیشرفته ترین وتیز هوشترین خلبانان هواپیماهای جنگی غرب وتانکهای مدرن غرب وبمبهای ممنوعه غرب در جنگهای واقعی همه وهمه با کودکان وزنان بی دفاع غزه درگیرشدند وحاصل سیاسیون وجنگجویان ناتو با این کودک کُشی وانسانهای بی دفاع شکست ذلیلانه غرب بی سوا د ومدرک پولی میباشد خاک دودستی توی سرتان که فقط با اینهمه دستگاههای مدرنریزه توانستید ضد بشریت خودرا ثابت کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد احسان
۲۰:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
وقتی ملتی بد باشد رهبرش هم بد میشود
وقتی رهبرش بد باشد ملتش هم بد میشود
آخرین اخبار