رزمایش مشترک و تحریک‌آمیز آمریکا، استرالیا، ژاپن و فیلیپین

آمریکا، استرالیا، ژاپن و فیلیپین رزمایش مشترکی را روز یکشنبه در آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی شروع خواهند کرد.

آمریکا، استرالیا، ژاپن و فیلیپین اعلام کردند که رزمایش‌های نظامی مشترک دریایی و هوایی را روز یکشنبه در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار خواهند کرد.

براساس گزارش آر تی، وزرای دفاع این کشور‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: در نشان دادن تعهد جمعی ما به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از یک منطقه آزاد و باز در اقیانوس هند-پاسیفیک، نیرو‌های دفاع مسلح ترکیبیمان در ۷ آوریل ۲۰۲۴ رزمایش دریایی مشترکی را در منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین انجام خواهند داد.

مانور‌های نیرو‌های چهار کشور در دریای چین جنوبی که پکن مدعی حاکمیت تقریباً کامل آنها است، چند روز قبل از برگزاری اولین نشست سه جانبه سران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با سران فیلیپین و ژاپن انجام می‌شود.

اوایل این هفته، کشتی جنگی استرالیایی Waramonga وارد آب‌های فیلیپین در جزایر پالاوان شد، که در آن سوی آب‌های مورد مناقشه قرار دارد.

 تنش‌های منطقه‌ای در منطقه در سال گذشته تشدید شد، زیرا چین در ادعای حق حاکمیت خود بر دریای جنوبی چین که فیلیپین و ژاپن و تایوان نیز ادعای آن را دارند، تاکید بیشتری انجام داد. اما در پاسخ، آمریکا که خارج از این منطقه حضور دارد، به دنبال تقویت اتحاد‌های خود در منطقه، از جمله با کشور‌های معاهده مانند ژاپن و فیلیپین برآمد.

در اوایل این هفته، چین از فیلیپین خواست به حقایق احترام بگذارد و تفاهمات مربوطه بین دو طرف و مفاد بیانیه رفتار طرف‌ها در دریای چین جنوبی را در نظر بگیرد و به مسیر درست حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و مشورت در اسرع وقت برگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار