درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای اعمال محدودیت بر شرکت‌های چینی

قانونگذاران آمریکایی طی نامه‌ای خواستار گنجانده شدن نام ۷ شرکت چینی در لیست همکاری کنندگان با ارتش چین شدند.

رقابت‌های امنیتی میان چین و آمریکا اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که دو طرف اقدام به ممنوعیت در فعالیت شرکت‌هایی می‌کنند که بیم آن دارند با طرف‌های امنیتی در ارتباط است. ایالات متحده در این موضوع پیشگام بوده و تاکنون از فعالیت ده‌ها شرکت در آمریکا به دلیل آنچه ارتباط آنها با ارتش چین خوانده جلوگیری به عمل آورده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکایی امروز (دوشنبه) از دولت بایدن خواستند ۷ شرکت فعال در حوزه بیوتکنولوژی را در لیست شرکت‌های همکاری کننده با ارتش چین قرار دهد. 

در نامه‌ای که از سوی مایکل گالاگر، نماینده جمهوریخواه و راجا کریشنامورثی، نماینده دموکرات به بایدن نوشته شده، آمده است: ما از لوید آستین، وزیر دفاع می‌خواهیم اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد، زیرا پکن می‌تواند با قدرت بیوتکنولوژی اقدام به تقویت ارتش خود کند. 

در ادامه این نامه آمده است: اقدامات فوری در این زمینه ضروری است، زیرا چین می‌تواند با کمک این فناوری و ایجاد پاتوژن‌های مصنوعی، برتری نظامی بدست آورد. 

نامه مشترک این دو قانونگذار از دو حزب اصلی آمریکا تنها نشان دهنده گوشه‌ای از نگرانی‌هایی است که اکنون در جامعه آمریکا پیرامون خطرات قدرت گرفتن چین و استفاده پکن از بیوتکنولوژی به منظور تقویت خود است. 

اکنون کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که به موجب آن آژانس‌های فدرال آمریکا از همکاری با شرکت‌های فناوری زیستی چین منع می‌شوند. 

مقامات اطلاعاتی آمریکا در ماه فوریه به سناتور‌ها اعلام کردند شرکت داروسازی چینی ووچی (WuXi) بدون اجازه مالکیت معنوی آمریکا را به پکن منتقل کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، جو بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار