آسیب‌دیدگی سالیوان سفرش به ریاض را لغو کرد

کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا برنامه‌هایش برای سفر به عربستان سعودی را به دلیل آسیب‌دیدگی جزئی به تعویق انداخت.

سالیوان قرار بود در میان فشار ایالات متحده برای پیشرفت در جهت عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی صحبت کند.

روز چهارشنبه جان کربی، سخنگوی کاخ سفید بدون ذکر جزییات به خبرنگاران گفت: این مصدومیت سالیوان که ترک خوردن استخوان دنده است، بر توانایی او برای سفر به عربستان تأثیر گذاشته است. با این حال، این یک حادثه جزئی بوده و توسط کسی ایجاد نشده است. این آسیب‌دیدگی نتیجه یک عمل بدخواهانه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کربی گفت که سالیوان «مشتاقانه» منتظر است تا تاریخ این سفر را دوباره تنظیم کند. با این حال او تاریخ جدیدی ارائه نداد.

مذاکرات مربوط به عادی‌سازی مناسبات عربستان و رژیم صهیونیستی در پی حمله ۷ اکتبر متوقف شد، اما رایزنی‌ها در ماه‌های اخیر از سر گرفته شده است. به عنوان بخشی از یک قرارداد سازش، عربستان سعودی می‌خواهد پیمان دفاعی متقابل را با واشنگتن ببندد و از برنامه هسته‌ای مدنی خود حمایت کند.

دولت بایدن درگیر مذاکرات حساس با سعودی‌ها با هدف ادعایی «برقراری صلح پایدار در خاورمیانه» است که بر پایه روابط دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشور‌های عربی ایجاد شده که اساس آن در دولت ترامپ گذاشته شد. چنانچه بایدن بتواند به یک توافق سه‌جانبه دست یابد - که احتمالا شامل توافق صلح عربستان و رژیم صهیونیستی، تعهد تل‌آویو به راه‌حل دو دودولتی، یک معاهده دفاعی ایالات متحده و عربستان سعودی و تفاهم ایالات متحده و عربستان در مورد برنامه هسته‌ای غیرنظامی در عربستان سعودی باشد- او برای تصویب معاهده آمریکا و عربستان به حمایت دو سوم سناتور‌ها نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
ان شاالله به جهنم برود
آخرین اخبار