بازدید ۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های استان دیدن کرده اند.

به فرنژاد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی  گفت: در ایام نوروز امسال ۱۷ موزه خصوصی و دولتی در هفت شهرستان استان برای بازدید علاقمندان و گردشگران فعال بود.

وی افزود: از این تعداد ۱۱ موزه زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۶ موزه نیز به صورت خصوصی اداره و مدیریت می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بین موزه‌های تحت مدیریت این نهاد در ایام نوروز سه موزه مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند شامل موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و مشاهیر و مفاخر ملی با ۲ هزار و ۳۶۳ مورد، بیشترین بازدید را داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه موزه‌های خصوصی نیز موزه ژئوپارک طبس با هزار و ۹۵۹ بازدید بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است.

به‌فرنژاد تصریح کرد: در این ایام علاوه به سه موزه باغ اکبریه بیرجند، ۲ موزه مردم شناسی و مشاهیر در خانه تاریخی سلطانی و موزه آب در قاین، موزه مردم شناسی در شهر‌های فردوس، خضری، سرایان، نهبندان و طبس نیز در استان به روی علاقمندان باز بود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش غیردولتی موزه خصوصی بشرویه، موزه عروسک، لباس و منسوجات سنتی، میراث پهلوانی و عکس بیرجند و موزه ژئوپارک طبس در ایام نوروز برای بازدید علاقمندان، مسافران و گردشگران باز بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز، ساعت کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی استان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ اعلام شد.

وی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: افزایش قیمت بلیط و صدور یک بلیط برای بازدید از چند موزه یکی از دلایل کاهش بازدید (بلیط) بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.