۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صنایع دستی به فروش رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از فروش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی در نوروز امسال خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تا روز ۱۳ فروردین امسال، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انواع تولیدات دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به فروش رسیده است.

او افزود: نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است. 

شاهوردی با بیان اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است، بیان کرد: در ایام نوروز، ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قالب ۳۱۴ غرفه در مرکز و شهرستان‌های استان به عرضه و فروش صنایع‌دستی استان پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر این ۲۸ چادر عشایری در مسیر‌های مواصلاتی و ورودی شهر‌های استان برپا شد و زمینه عرضه و فروش صنایع‌دستی و تولیدات عشایر فراهم شد.

او ادامه داد: در ایام نوروز ۲۳۰ هزار و ۲۱۶ مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.

شاهوردی عنوان کرد: ۵۷ کارگاه صنایع‌دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی در استان پیش‌بینی شده تا مسافران و گردشگران بتوانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.

 ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که ۸ هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.