سی‌ان‌ان از مذاکرات واشنگتن و تل‌آویو درباره حمله احتمالی به رفح خبر داد

مقامات ارشد آمریکایی و صهیونیست قصد دارند روز دوشنبه در واشنگتن درباره عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح گفتگو کنند.

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه آمریکایی می‌گوید روز دوشنبه قرار است مذاکرات سطح بالا بین مقامات آمریکایی و صهیونیست در خصوص حمله زمینی احتمالی به رفح انجام شود.

به گزارش این خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر به دلیل آنکه آمریکا قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس غزه را وتو نکرد، این مذاکرات را لغو کرد. اما بعدا هیئت صهیونیست پیشنهاد کرده که مذاکرات به روز دوشنبه موکول شود.

کاخ سفید مدعی است که از برنامه‌ریزی مجدد مذاکرات حمایت می‌کند و در حال همکاری برای انجام به موقع آن است. 

مذاکرات در خصوص حمله احتمالی به رفح در حالی بین دو طرف آمریکایی و صهیونیست انجام خواهد شد که دولت بایدن بی سر و صدا اجازه انتقال میلیارد‌ها دلار بمب و جت‌های جنگنده به رژیم صهیونیستی را صادر کرده است. 

گفته می‌شود بسته تسلیحاتی جدید واشنگتن برای رژیم اشغالگر شامل بیش از هزار و ۸۰۰ بمب دو هزار پوندی MK۸۴ است که قدرت تخریب بالایی دارد و در مناطق غیرنظامی با جمعیت بالا استفاده نمی‌شود.

پیش‌تر رسانه‌ها گزارش دادند رژیم صهیونیستی از حمله زمینی منصرف نشده و قصد دارد این اقدام تجاوزکارانه را پس از ماه رمضان عملی کند. منابع مصری می‌گویند حمله زمینی به رفح که اکنون نیمی از جمعیت غزه را در خود جای داده، برای اواسط آوریل یا حداکثر اوایل ماه مه برنامه‌ریزی شده است و  بین ۴ تا ۸ هفته طول خواهد کشید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
صهیونیست ها و امریکا و حامی غربی اش
میخواهند اسیران صهیونیست را ازاد کنند
تا دست خبیث و شیطانی شون بازتر بشه برای هر نوع جنایتی
از ترور بیولوژیکی تا استفاده از بم ......اتم
همه جنایتی از این دم کوتاه برمیاید
آخرین اخبار