توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۸۳ معلم ابتدایی مدارس شاهد استان در طرح افق شاهد آموزش می‌بینند.

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار