بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند

۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کرده اند.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۷ فروردین) تعداد ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده اند که بیشترین آن  مربوط به شهرستان‌های بیرجند و طبس بوده است.

او افزود: از این تعداد  ۴ هزار و ۳۰۲ نفر در هتل، ۴۶۲ نفر در اقامتگاه سنتی، ۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۰ هزار و ۴۷ نفر در مهمان‌پذیر‌ها و ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافته اند.

شاهوردی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر بوده است، عنوان کرد: ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۱۷۱ نفر بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی را نیز در این بازه زمانی ۲۴۰ هزار و ۸۰ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری را ۵۹۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

او با بیان اینکه تعداد جاذبه‌های میراث فرهنگی استان هزار و ۵۴ اثر که ۱۱۰ اثر آن ثبت میراث معنوی است اظهار کرد: بقیه آثاری که ثبت ملی شده اند قابل بازدید بوده ضمن اینکه طبیعت استان هم به عنوان میراث طبیعی مورد بازدید گردشگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.