کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد.

نخعی سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده‌ است.

نخعی بیان کرد: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در خراسان جنوبی همچنان شرایط خشکسالی حاکم است.

او عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

نخعی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها اظهار کرد: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی  ادامه داد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا وجود دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.