کاهش ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال زراعی گذشته در خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش ۱۰ درصدی بارش‌ها در استان نسبت به سال زراعی گذشته خبر داد.

نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارش‌ها از ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تا امروز ۵ شنبه ۱۷ اسفند، ۵۵.۹ میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۰ درصد و در میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

او افزود: بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی در سال زراعی جاری با ۱۲۲ میلیمتر باران مربوط به ایستگاه آبیز، ۱۰۵ میلیمتر باران در فتح آباد خضری و ۹۵.۵ میلیمتر باران در فتح آباد فردوس است.

نخعی اظهار کرد: در این ایستگاه‌ها نهبندان نسبت به پارسال ۶۶ درصد، حاجی آباد زیرکوه ۵۷ درصد، اسدیه ۲۳ درصد و سربیشه ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیشترین کاهش بارندگی با ۵۱ درصد در ایستگاه باران سنجی بشرویه و ۳۶ درصد در بیرجند ثبت شده است.

او با اشاره به پیش بینی فصلی بارندگی در استان، گفت: بارش‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت در ایستگاه‌های حاجی آباد، قاین، سرایان، فردوس، درمیان، بیرجند، خوسف و سربیشه ۵ تا ۱۰ میلیمتر بارش پیش بینی شده است.

نخعی عنوان کرد: به لحاظ دمایی نیز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین یک تا دو درجه فرانرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت دو تا سه درجه فرانرمال پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.