حماس: ارتش اسراییل باید از غزه عقب نشینی کند

جنبش حماس با استقبال از قطعنامه شورای امنیت، خواستار خروج ارتش اسراییل از غزه شد.

تصویب قطعنامه شورای امنیت پیرامون غزه در نهایت به نزدیک به ۶ ماه انفعال این شورا پایان بخشید. گرچه بعید است رژیم صهیونیستی به استقرار آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه موافقت کند. 

به گزارش الجزیره، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیرامون جنگ غزه استقبال کرده و خواستار آتش بس دائمی و عقب نشینی ارتش صهیونیست از این باریکه شد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است:

۱-    رسیدن به یک آتش بس دائمی که طی آن نیرو‌های اسراییلی به طور کامل از غزه عقب نشینی کنند، ضروری است. همچنین باید آوارگان بتوانند به خانه‌های خود در مناطق مختلف این باریکه بازگردند.

۲-    ما آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تبادل اسرا کنیم. این امر باید منجر به آزادی اسرای ما از زندان‌های رژیم صهیونیستی شود.

۳-    در متن قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت به تصویب رسید، بر اهمیت آزادی تردد فلسطینیان در غزه و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در تمامی این باریکه تاکید شده است و این امر باید اجرایی شود.

۴-    ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا به آتش بس و توقف جنگ در غزه پایبند باشد.

۵-    این قطعنامه حقوق فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تایید قرار داده است. 

حماس در پایان از آمادگی خود برای پایبندی به این توافق و انجام مذاکرات به منظور تبادل اسرا، استقرار آتش بس دائمی در غزه، و بازسازی این باریکه خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار