مکرون از تلاش داعش برای انجام عملیات‌ تروریستی در خاک فرانسه پرده برداشت

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر در مسکو، از تلاش داعش برای انجام چندین عملیات تروریستی در خاک کشورش پرده برداشت.

رویترز گزارش داد، امانوئل مکرون روز دوشنبه در جریان سفر به گویان در جمع خبرنگاران گفت: روسیه قربانی حملات داعش شده است و اعضای این گروه قصد دارند چندین عملیات تروریستی در خاک فرانسه انجام دهند.

دولت فرانسه روز گذشته اعلام کرد که در پی تیراندازی در مسکو و انجام عملیات تروریستی در پایتخت روسیه، سطح امنیتی خود را به بالاترین میزان افزایش می‌دهد.

هشدار تروریسم در فرانسه سه سطح دارد که بالاترین آن مربوط به مواقعی است که حمله‌ای در این کشور رخ داده یا حمله‌ای در خارج از این کشور به وقوع پیوسته که در عین حال تهدیدی فوری برای فرانسه محسوب می‌شود.

این هشدار به نظامیان فرانسه این اجازه را می‌دهد که در راستای تدابیر امنیتی حداکثری، اقداماتی نظیر گشت‌زنی‌های نیرو‌های مسلح در اماکن عمومی همچون ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و اماکن مذهبی را در دستور کار خود قرار دهد.

 در پی حمله تروریستی روز جمعه به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضران در این تالار و پرتاب نارنجک دستکم ۱۳۳ نفر کشته شدند.

اداره منطقه‌ای وزارت بهداشت روسیه در مسکو در گزارشی از آخرین آمار مجروحان حمله تروریستی تالار کروکوس اعلام کرد که در این حادثه ۱۸۰ نفر مجروح شده‌اند.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به فاجعه‌ای هولناک منجر شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۲۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
انان شهروندان عزیز خودت هستنند که با هدایت تبلیغاتی خودتان برای تشکیل دولت اسلامی عراق و شام عازم خاورمیانه شدند و امروزه با شکست در پی انتقام از شما هستند نوش جانتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
اگر حقیقت داشته باشه حالبه که داعش هر کی در برابر اسرائیل قرار میگیره و از فلسطین حمایت میکنه عملیات انجام میده
ببشترین تظاهرات ضد اسرائیلی و حمایت از فلسطین در فرانسه بود
و امانوئل مکرون نسبت ب بقیه کشورهای غربی سیاست معقولانه تری در پیش گرفته بود در جنگ غزه
و امریکا و ناتو و اسرائیل سعی دارن منزویش کنند تخریبش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
معلوم شد فرانسه هم در جنایت روسیه دستی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
شما هم در ایران ارجیف مکرون را باور کردید ورسانه ایش کردید هزینه داعش را آمریکا کشورهای غربی وحکام دست نشانده عربی می دهند وهیچ وقت چاقو دسته خودش را نمی برد از زمان شکل گیری داعش تا به امروز داعش هیچ حمله ای به این کشورها نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
بابا شما دیگه چرا. داعش مال خود شماس و از گوشت و خون شماس. نترسید به شما کاری ندارن
آخرین اخبار