ایتالیا: مکرون برای اروپا خطرناک است

معاون نخست وزیر ایتالیا با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین، اعلام کرد که مکرون برای اروپا خطرناک است.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را به خطر انداختن قاره اروپا با امتناع از رد اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین متهم کرد.

براساس گزارش الشرق، اظهارات سالوینی در جریان گردهمایی در رم برای رهبران راستگرا و ملی گرای اروپایی برای حمایت از انتخاباتی که قرار است در ژوئن آینده برگزار شود، بود. در جریان گردهمایی که توسط بلوک هویت و دموکراسی در پارلمان اروپا برگزار شد، سالوینی گفت که پیشنهاد ماه گذشته مکرون برای اعزام نیرو به اوکراین بسیار خطرناک و بیش از حد نامتعادل است.

سالوینی در سخنرانی خود افزود: من معتقدم رئیس‌جمهور مکرون با سخنان خود خطری برای کشور و قاره ما ایجاد می‌کند. مشکل ما جنگ افروزانی مانند رئیس‌جمهور فرانسه هستند که طوری از جنگ صحبت می‌کنند که گویی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. نمی‌خواهم قاره‌ای را به فرزندانمان بسپارم که در حال آماده شدن برای ورود به جنگ جهانی سوم است.

پیش از این، امانوئل مکرون اعزام نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرده بود. مکرون بعداً با اظهار نظر در این مورد گفته بود که به طور کامل آگاهانه در مورد امکان اعزام نیروهای غربی به اوکراین صحبت کرده و سخنان خود را سنجیده و با دقت اعلام کرده است. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز پیشتر گفته بود که شکست اوکراین در درگیری کنونی، یک درگیری نظامی مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه را منجر خواهد شد.

در همین راستا پیوتر تولستوی، معاون رئیس دومای دولتی روسیه در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که نیروهای نظامی روسیه همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را حذف خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار